10.8.2010.
Stigla stara petnaja na restauraciju! Ovaj put radim za pare.
Drugar sa veslanja je redovno pratio moj rad na puhu preko facebook-a i pokazivao caletu slike svega sto sam radio. Za svaku novu sliku koju sam stavljao je odma zvao caleta da je vidi. Usput je pokazao i slike apenca, automatika i T15 SLC-a od kuma. I pre neki dan su me konacno nahvatali da dodjem na Dunav posto tamo imaju splav i iznajmljuju priveze. Naravno, receno mi je da dodjem sa puhom da ga konacno vide i uzivo. Kada sam stigao - nastao je muk!

Pocela je prica o restauraciji itd. i na kraju se zavrsila tako sto mi je receno da dodjem po njihovu petnaju iz 1971. koja vec 10ak godina nije ni upaljena i stoji u garazi. Dobio sam u principu neogranicen novcani i vremenski limit ali na kraju mora da bude u najmanju ruku dobra kao puh pa cak i bolja. Da ne poverujes. Eto, puh je privukao prvu musteriju.

Sad malo o petnaji. TOMOS je poklonio novosadskoj policiji '71. i posle dve godine stajanja je kupio cale od drugara na licitaciji za kako kaze "tepsiju ribe" i od tada je kod njega. Bilo je i perioda kada je nije vozio i po 5 godina i tako. Ofarbao je '80.ih godina dok je radio u jugoalatu. Masina, kako kaze nikada nije otvarana pa cak ni cilindar nije skinut. zadnji put kada je vozio, sto je bilo pre 10ak godina, je picio pun gas po dolmi i izleteo mu je vucjak u kojeg se zabio i odleteo. Trag pada je vidljiv na okviru fara... Od tada stoji u garazi sa zapusenim karburatorom i auspuhom (blaga konzervacija) sve do danas. Skinuo sam joj tablicu i ostavio je drugaru, utovario je u pikapa i dovezao kuci u "salon lepote".
Benzin u rezervoaru skoro da ni ne mirise na benzin. Zakurblam je i vidim da se vrti bez ikakvih sumova. Skinem lonce karburatora -cisto! Ma reko daj da probam da je upalim i eto ga! Upali iz prve!!!! Ler, primanje gasa, ma sljaka samo tako. jedva da se karike cuju.
Bice puno posla ali cu je sa zadovoljstvom raditi i iskoristicu neke delove sa moje cetrnaje.









Boju ja biram i ruke su mi za sve odresene jer kaze:"video sam puha i imam apsolutno poverenje u tebe, uradi ga onako kako ti mislis". Kad zatrebaju pare, zovi me i dodji po njih.
Evo fara:




Evo i kriticnih tacaka na motoru:









Ova mala sveca je bila u masini -->

Za ovu uvodnicu za zice nisam ni znao da je fabricki ugradjivana -->

Ovo mi se posebno dopada jer mnogo olaksava zatezanje lanca i centriranje tocka -->

Danas sam stavio drugi prednji tocak jer je na njenom probusena guma i provozao je. Nije nikako isla jer nije mogla da primi gas kako treba. Na leru sve ok ali se u voznji ugusi. Naravno, sipao sam novi benzin. Posle sam je vratio u podrum, zamenio svecu, ocistio karb (vise spolja jer je unutra cist) i sredio filter vazduha koji je bio prljav i pogresno sklopljen. Posle je nisam provozao jer me mrzelo da je iznosim... Sutra cu
Skinuo sam glavu i cilindar je perfektan! 38mm. Odnecu cilindar da mi premere pa cu znati da li da ga busim na 38.5 ili da samo ugradim novi Elko Konig 38mm. Gledacu da izbegnem busenje po svaku cenu ali ako je pohaban dosta - morace.




Stigla posiljka od Gabora Sagmajstera pre par dana.

Stiglo i ovo, NGK BR8HIX:


Stiglo jos delova.

