Fiat 126

Fiat 126

Postod stalker92 » Sub Jul 18, 2009 8:45 pm

Fiat 126


Slika

Fiat 126, poznat i kao "Peglica" je automobil koji je nastao u fabrici Fiata, a koji se proizvodio u Italiji od 1972. do 1980. godine i u Poljskoj od 6. juna 1973. do 22. septembra 2000. godine. Predhodnik ovog automobila je bio Fiat 500, a naslednik Fiat Cinquecento. Većina ovih automobila je proizvedena u Poljskoj kao Poljski Fiat 126p.

Proizvodnja Fiata 126 je počela u septembru 1972. u Italiji u fabrici Kazino (ital. Cassino) gde se ovo vozilo proizvodilo do 1980. godine. Proizvodnja ovog vozila je takođe otpočela i u Poljskoj 1973. godine. Iako je 1980. proizvodnja prestala u Italiji, u Poljskoj je nastavljena proizvodnja sve do 2000. godine. Posle uvođenja modela Fiat 126 Bis originalni model se i dalje proizvodio, ali za poljsko tržište. Fiat 126 se takođe proizvodio i u fabrici Zastava u SFR Jugoslaviji, pod nazivom Zastava 126.
Iako je imao dobar marketing Fiat 126 nikada nije doživeo popularnost svog predhodnika Fiata 500. Procenjuje se da je ukupno proizvedeno oko 1.300.000 vozila u Italiji, 3.300.000 u Poljskoj i nepoznat broj u Jugoslaviji.

Slika

Septembar 1972 - početak proizvodnje u fabrici Kazino, prvih 100 komada.
9. septembar 1972 - zvanična prezentacija na automobilskom sajmu u Torinu.
6. jun 1973 – od italijanskih delova sastavljen prvi Poljski Fiat 126p u Fabrici malolitražnih automobila (polj. Fabryka Samochodów Małolitrażowych) u gradu Bjelsko-Bjala (polj. Bielsko-Biała).
22. jul 1973 – zvanično otvaranje proizvodne linije u Poljskoj (do kraja godine je proizvedeno oko 1.500 automobila).
18 septembar 1975 – pokrenuta proizvodnja u još jednoj fabrici u Poljskoj u gradu Tihi (polj. Tychy).
1977 – povećana kubikaža motora sa 594 cm³ na 652 cm³.
1980 - Prestanak proizvodnje vozila u Italiji
1981 – U Poljskoj proizveden milioniti Fiat 126
1985 –U Poljskoj proizveden dvomilioniti Fiat 126
1987 – Početak proizvodnje Fiata 126p Bis (703 cm³)
1991 – Prestanak proizvodnje Fijata 126p Bis
20. jul 1993. – U Poljskoj proizveden tromilioniti Fijat 126
januar 1997 – uvođenje zvaničnog naziva Maluh (polj. Maluch, na poljskom mališan, malecni).
22. septembar 2000 – prestanak proizvodnje Fiata 126


Tehnicki podaci:
Slika

Nazivi:
U Poljskoj je popularan naziv za ova kola bio Maluh (polj. Maluch) što znači mališan, malecni. U Srbiji i Hrvatskoj je bio poznat kao Peglica. U Slovenji je bio poznat kao Bolha što znači buva ili kalimero, po crtanom filmu „Kalimero“. U Irskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu je bio poznat kao Bambino, na Kubi kao Polakito (šp. Polaquito), a u Čileu kao Bototo (šp. Bototo).

Korisni linkovi:
Kod: Obeleži sve
http://www.126fan.com/
http://www.fiat-126.org/



Izvor: Wikipedia
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1478
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Fiat 126

Postod milannik » Ned Jul 19, 2009 11:29 pm

Pici-poki, kekerez... :)
Imam ja jednu, u procesu sredjivanja, 83 godiste, zastavina varijante...
Od 4-5 voznji sa njom, samo mi se jedared NIJE pokvarila :D
Ali sve je to posledica stajanja i retke voznje...
Korisnikov avatar
milannik
 
Postovi: 50
Pridružio se: Pon Jun 08, 2009 8:32 pm
Lokacija: Niš

Re: Fiat 126

Postod super 600 » Ned Dec 13, 2009 12:52 am

Kao i Fiat 500 i "peglicu" su jedva dočekali razni italijanski stilisti i "frizeri", pa je doživela brojne modifikacije. Prilažem već nezaobilaznu Abarth varijantu i rekreativnu koju je radio Savio pod zvučnim imenom "Jungla"!

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: Fiat 126

Postod HEMI 426 » Ned Dec 13, 2009 11:58 am

Fiat je imao i jedan fabricki prototip fun vozila na bazi peglice - Fiat 126 Cavaletta iz '76:


Slika
Slika


Peglica sa kanvas krovom - Sonnendach


Slika


126 Bis sa trecim vratima


Slika


Ja peglicu nikad nisam imao i samo sam jednom vozio, uvek mi je bilo cudno kako sam levim ramenom zalepljen za vrata a papucice mi beze na desno, cudan polozaj. Ali sam ih nekoliko spakovao u kocku, poslednja je bila jeziva. Sluzila je vlasniku kao mobilni kokosinjac, totalno trula sa pokidanim menjacem i lezajevima....strasno... :wtf:
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat 126

Postod OMP » Sre Jan 06, 2010 2:36 pm

moj deda imao 2-3 pegle, kao klinac sam se na njoj, pored renoa 4 takodje dedinog, ucio da vozim a nikad je nisam gotivio, sam po snegu :D :thumbup:

u italiji su vrlo popularne na brdu tj autoslalomu, ubacuju uglavnom motore od motocikla i bolesno kako idu
Slika
http://www.youtube.com/watch?v=LmF8EYm5Ywc :clap:


kabrio

Slika
Slika

verzija Maluch Town i ELX pravljeni do 2000 godine, od poboljsanja su imali, katalizator, moderniji enterijer i instrument tablu, zadnje naslone za glavu i pojaseve, drugacije retrovizore sa podesavanjem iz nutra...

Slika
Slika
Slika

bila je i ova edicija

Slika

poslednji model sa nazivom happy end iz 2000 godine, naprevljeno 100 komada iskljucivo u zutoj boji

Slika

bila je i neka abarth verzija mada jako malo materijala ima o njoj :roll:
903 ccm ,62 KS na 6500 obr/min (max. obr.7300 ) maksimalna brzina 170Km/h
Weber 40 DCOE
felne 6,5 X 13", gume Pirelli 175/50/13

Slika
Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Fiat 126

Postod OMP » Sre Jan 06, 2010 2:51 pm

u bg-u ima jedna sa motorom od 132ke, 2000ccm :thumbup: do skoro trunula na ulici ali je spasena i u fazi je vracanja u zivot :thumbup:

Slika
Slika

i kako je nekad izgledala

http://www.youtube.com/watch?v=pTZKktS_5Uo
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Fiat 126

Postod djape1977 » Uto Feb 09, 2010 12:09 am

ajde postavi slike opet.
ovo na youtube klipu nije motor od 132ke, neki SOHC je u pitanju
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Fiat 126

Postod OMP » Uto Feb 09, 2010 11:54 am

ne znam kako sam procitao kazu da je od 132ke :roll: nisam zalazio u detalje, mada i nebitno motor je 2000ccm pa od cega da je dobar je ;)

Slika
Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Fiat 126

Postod djape1977 » Uto Feb 09, 2010 5:11 pm

sad vidim na slici, to je 1,6 DOHC od ritma 105tc. slazem se u smislu da koji god da je ide kao sumanuta sigurno
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Fiat 126

Postod OMP » Uto Feb 09, 2010 5:53 pm

ne znam ja sam jos davno citao a i dalje se pominje da je 2,0 :roll: vidim samo da je dohc ali ne mogu da provalim nista vise
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Fiat 126

Postod djape1977 » Uto Feb 09, 2010 6:41 pm

stari tip razvodnika u produzetku izduvne bregaste. motor sa izduvom na desnoj strani. koliko ja znam, samo je ritmo 105 imao tu konfiguraciju. sa druge strane, sasvim je moguce okaciti kuciste bregaste od ritma na motor od 132ke, mada ne vidim sto bi to radili? 132 ima razvodnik u bloku, levo ispod i maloo ispred usisne grane. ne viri sa strane tako da ne vidim sto bi im smetao pa da stavljeju razvodnik na glavu
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Fiat 126

Postod OMP » Uto Feb 09, 2010 7:16 pm

sad sam malo procesljao net i nasao ove podatke ;)

citiram čoveka
"Da se ne nagadja o peglici.
Unutra je centralno postavljen motor fiata 125 special na menjac lance bete 1.6 na prepravljenom trapu od keca .Masina je se hladila sa 2 hladnjaka, sa svake strane po jedam, ispred zadnjeg tocka.Napred diskovi, pozadi kocioni cilindti prednji od pegle.Auto je bio 12cm od podloge. Imao je uzduzna ukrucenja zavarena za karoseiju i kavez koji je pozadi nosio motor i trapove.
U Beogradu su bile jos dve ali sa motorima od nsu-a, jedna sa 1200ccm a druga sa renn masinom.
Nastala je `91 prve na dunav stanici a onda je menjala vlasnike koji su je doveli do ovakvog stanja. Neko vreme je boravila jednu ulicu ispod Kunodraske kao sto je neko primetio."

sad smo razjasnili misteriju, sve u svemu nimalo zanemarljiva snaga i kubikaza :thumbup:
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Fiat 126

Postod djape1977 » Uto Feb 09, 2010 7:27 pm

1608ccm 100ks. dovoljno. neki klinci su kod mene u kraju stavljali motor od juga 55 u peglicu pa je vec i to islo krajnje zanimljivo
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Fiat 126

Postod OMP » Uto Feb 09, 2010 8:16 pm

pa i od juga 45 sa dvogrlim karbom npr. ide vrlo korektno pa jos ako se taj motor malo nabudzi a pegla olaksa puna kapa ;)
55ica je vec ozbiljnija stvar a gde je 55ica tu je i 1,3 1,5 1,6 :D
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Fiat 126

Postod super 600 » Čet Feb 11, 2010 2:50 pm

Sad ste me naterali da se i ja uključim. Drugu "peglicu" u Bg imao sam ja, prvu (iste boje) imao je ataše za štampu italijanske ambasade. Tada sam još imao i FIAT 500 koji posle svih izmena više nije ličio na sebe. Fotografija ispod napravljena je 1975. u Trstu, posle prve od više modifikacija, i bila je to prva "nasvirana" 126-tica u BG. Vraćam film šta sam sve radio sa tada dostupnim kitovima Abarth:
- Zamenio cilindre, klipove, klipnjače( olakšane) i doveo je na 800 ccm.
- bregastu sa oštrijim bregovima i promenjenim uglovima otvaranja
- karburator (još uvek jednogrli) ali prečnika 38 mm
- izduvni lonac tipa "mali top"
- tiristorsko paljenje Abarth
Naravno da nisam imao prilike da sve to merim, ali po fabričkoj specifikaciji to je trebalo da snagu poveća na nekih 48KS.
Od ostalih radova:
- Zamenio sve doboše kočnica olakšanim i modifikovanim za nove felne i gume 165/80 x 10
- Ugradio plastične okvire na krilima zbog guma koje su "izletele" iz karoserije
- Prednji spojler
- Nova instrument tabla sa obrtomerom
- Instrumenti za pritisak i temperaturu ulja
Verovatno još nekih stvari, ali davno beše...
U drugoj fazi zapremina je povećana na 1000 ccm uz nove cilindre, klipove, klipnjače, radilicu...Sad je na red došla i nova glava motora sa kolektorom za dvogrli horizontalni karburator Weber 40 DCOE, novi izduv, olakšani aluminijumski ventilator za hlađenje Alquatto, alternator, aluminijumski karter za ulje zapremine 4,5 l iste firme (abartov je bio nešto manji), rekuperator ulja, novi centrifugalni prečistač ulja...verovatno još koješta, ali ovo je bilo osnovno.
Menjač je dobio dodatak za 5-u, šper diferencijal, napred sam ugradio disk kočnice, ispod poda ram od hrom- molibden cevi, vrata, poklopac motora, prtljažnika "bacio u plastiku", sva stakla osim šoferšajbne zamenio pleksijem, sve u svemu "pegla" je težila oko 490 kg i mereno na štopericu išla oko 190 km/h.
Znam da je posle mene 126 sredio neki momak sa Zvezdare koji je ugradio Gianinni motor 800 ccm, a onda su sledile malobrojne druge modifikacije. Ja nisam želeo da se odvajam od osnovne varijante, znači sve na osnovnom bloku, 2 cilindra i vazduh i sve što je bilo u okviru standardnih modifikacija. Sledeći ozbiljan projekat napravila su moja dva odlična drugara, da ne pominjem imena, ubacivši motor iz NSU TT (tačno u Dunavskoj ulici). Onda sam, pošto sam se silno nauživao deljući na putu BMW i slične izvikane, peglu prodao i poprilično ispustio šta se dalje radilo sa njima.

Slika
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: Fiat 126

Postod OMP » Čet Feb 11, 2010 2:59 pm

lepe modifikacije ;) koja joj je bila kranja snaga posle svih tih modifikacija i sa 1000ccm, onako bar okvirno???
za te varijante sa nsu motorm sam cuo kao o za neke sa motorom od fiata 1300 :roll:
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Fiat 126

Postod super 600 » Čet Feb 11, 2010 4:28 pm

OMP je napisao:lepe modifikacije ;) koja joj je bila kranja snaga posle svih tih modifikacija i sa 1000ccm, onako bar okvirno???
za te varijante sa nsu motorm sam cuo kao o za neke sa motorom od fiata 1300 :roll:

Pošto nisam sklon preterivanjima, mislim da je motor realno imao između 82- 85 KS. Međutim, svi koji su se vozili sa mnom i proverili šta malac može tvrdili su da ima sigurno preko 90? Moguće, ali nisam spreman da potpišem.
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: Fiat 126

Postod OMP » Čet Feb 11, 2010 4:38 pm

ozbiljna konjaza za tu kilazu ;) nema sumnje da je dobro isla
jel su motori od nsu-a isli od 1000 ili 1200ccm, ja sam imao nsu 1000 i jako lepo je isao sa svojih 40ak konja i 600tinak kila, kad bi se malo nasvirao motor i plus olaksala pegla bila bi to fina sprava, imam skoro ceo motor od nsu-a ne znam koliko je tesko ubaciti ga u peglu :roll:
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Fiat 126

Postod super 600 » Čet Feb 11, 2010 9:01 pm

Nasvirani motori 1000 nosili su oznaku TTS, a 1200 TT. Pošto je TT vozio u klasi 1300, nemački tjuneri ABT, Spiss i drugi povećavali su mu zapreminu do nekih 1285 ccm. Onaj "serijski" TT u peglici imao je oko 80 KS, dok su trkačke varijante išle i do 140.
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: Fiat 126

Postod super 600 » Čet Feb 11, 2010 9:06 pm

OMP je napisao:ozbiljna konjaza za tu kilazu ;) nema sumnje da je dobro isla
jel su motori od nsu-a isli od 1000 ili 1200ccm, ja sam imao nsu 1000 i jako lepo je isao sa svojih 40ak konja i 600tinak kila, kad bi se malo nasvirao motor i plus olaksala pegla bila bi to fina sprava, imam skoro ceo motor od nsu-a ne znam koliko je tesko ubaciti ga u peglu :roll:

Ako dovoljno želiš, možeš u peglu da ubaciš i motor od FAP-a! ;)
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: Fiat 126

Postod OMP » Čet Feb 11, 2010 9:26 pm

:lol: pa znam sve se moze kad se hoce i kad se ima para i znanja ali nije jednostavno sve to spojiti
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Fiat 126

Postod super 600 » Čet Feb 11, 2010 9:45 pm

Dobro, malo sam se šalio. Nije nikakva posebna nauka ubaciti motor od NSU 1000. Još ako imaš i menjač na konju si!
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: Fiat 126

Postod OMP » Pet Feb 12, 2010 12:36 am

imam i menjac :thumbup: motor mislim da nije bas kompletan 100% ali moze da se slozi a delovi koji fale da se nabave tj ono sto fli je potrosna roba tj delovi tako da nema frke to svakako mora novo, hm, razmislicu na ovu temu, moze i taj motor da se malo doradi i nasvira pa i neka prebaci 50 konja pa je fino za pelijanera pa jos olaksanog 8-) nego kako ide sa poluosovinama, jel moze ona fora kao kod fice homo zglobovi od keca i sl. varijante???
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Fiat 126

Postod super 600 » Pet Feb 12, 2010 12:49 am

OMP je napisao:imam i menjac :thumbup: motor mislim da nije bas kompletan 100% ali moze da se slozi a delovi koji fale da se nabave tj ono sto fli je potrosna roba tj delovi tako da nema frke to svakako mora novo, hm, razmislicu na ovu temu, moze i taj motor da se malo doradi i nasvira pa i neka prebaci 50 konja pa je fino za pelijanera pa jos olaksanog 8-) nego kako ide sa poluosovinama, jel moze ona fora kao kod fice homo zglobovi od keca i sl. varijante???

Sa poluosovinama možeš tek da se igraš koliko hoćeš. Ako rešiš da se upustiš u sve to, sedi pa lepo osmisli raspon točkova, spoljnji dizajn karoserije, točkove... i to će ti biti osnova.
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: Fiat 126

Postod OMP » Pet Feb 12, 2010 1:06 am

ma razmisljam u tom pravcu odavno ali dok ne sredim 124ku nema mi daljeg "igranja" :D ali sad sam se bas nesto zagrejao za ovu varijantu sa nsu motorom, imam u glavi dosta ideja oko dizajna i sl. ali otom potom, pravio bih je cisto za zezanje znaci skroz racing fazon i ne za normalan saobracaj ali onda se postavlja pitanje gde je voziti??? :roll: kad bi kod nas uveli autoslalom kao disciplinu, sto se iskreno nadam da hoce jednog dana, e onda bih je pravio definitivno za te svrhe ;)
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Sledeća

Povratak na Fiat

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron