Opel Rekord D 72'-77'

Opel Rekord D 72'-77'

Postod [rekord] » Ned Feb 28, 2010 11:52 pm

Evo nesto malo istorije....
Opel Rekord D zapoceo je svoju sudbinu davne 1971 godine, kada je prvi prototip bio spreman za tesniranje.Ubrzo nakon prvih prototipova, zapocela je i proizvodnja, tacnije 1972 godine.Proizvodnja je trajala do 1977 godine, kada ga je nasledio Rekord E1.
Rekord D ili popularno Rekord II(ova oznaka je uvedena zbog cestog mesanja indeksa "D" sa "Diesel" gorivom) proizvodio se u vise varianti.
-Kupe
-Limuzina sa dvoja vrata/"L" limuzina sa dvoja vrata
-Limuzina sa cetvoro vrata/"L" limuzina sa cetvoro vrata
-Karavan sa troja vrata
-Karavan(teretni) sa troja vrata
-Karavan "L" cetvoro vrata
Takodje postojala je verzija Rekord >Sprint< koji se razlikuje od ostalih po malo opremljenijem enterijeru(Instrument tabla).U Sprint model je isao isljucivo 1.9SH motor.


Motori koji su u pocetku bili dostupni ,i zapremine:
- 1698cc(Rekord 1700), 60KS/o/min4800
114Nm(od 2000 do 2100o/min)

- 1698cc (Rekord 1700), 66KS/o./min5300
120Nm(od 2200 do 3000 o/min)

- 1698S (Rekord 1700S), 83KS/o./min5400
130Nm(od 2600 do 3800o/min)

- 1897cc(Rekord 1900), 75KS/o./min4800
135Nm(od 2200 do 3400o/min)

- 1897SHcc(Rekord 1900SH),97KS/o./min5200
148Nm(od 3800o/min....)

, su karakteristicni po nazivu CIH( Camshaft-in-head), sto u prevodu znaci bregasta osovina u glavi, sto kod nekih ranijih Opela nije bio slucaj.
Kasnije su se pojavili motori :

-1.9S (1897cc, 90KS pri 4800o/min;148Nm 3800o/min)

-2.0S(1956cc,Rekord 2000, 100KS),158Nm(od 3400 do 3800 o/min)

-i dizel motor (2068cc ,2.1D 60KS).

Menjac je cetvorostepeni i standardan za sve varijante Rekorda D ili automatski sa tri brzine.
Obicni menjac:
Koso ozubljeni potpuno sinhronizovani menjac.
4 brzine za napred, 1 brzina za nazad i polozaj praznog hoda.Ciscenje ulja magnetom u karteru.
Prenosni odnosi:
1.brz ......... 3,428
2.brz ......... 2,156
3.brz ......... 1,366
4.brz ......... 1,000
Rikverc........3,317

Automatski menjac:
Hidraulicni menjac ,planetni sa tri brzine.Hidraulicno saltanje sa 3 viseplocna kvacila i pojasnom kocnicom.
1.brz ......... 2,40
2.brz ......... 1,48
3.brz...........1,00
Rikverc........1,92

-Suvo kvacilo sa jednom plocom, mehanicka poluga na sajlu.Na instrument tabli postoji indikacija za podesavanje kvacila.

-Karoserija:
Samonoseca ,celicna karoserija.
Ojacanja na celu i zadnjem delu.
konstruisana za sto bolje absorbovanje udarne energije.
Zastita od korozije fosfatiranjem.Zastita patosa na vostanoj osnovi.

-Vesanje:
-Prednje vesanje je nezavisno sa stabilizatorom(balans stangla).
Zavojne opruge sa postepeno povecanim opruznim pomerajem.
Dvosmerni teleskopski amortizeri.
-Zadnje vesanje u vidu krute osovine, sa duplim uzduznim nosacima za prihvatanje vucnih i kocionih sila, i poprecnim nosacem za prihvatanje bocnih sila.
Zavojne opruge sa stalnim(konstantnim) pomerajem.
Dvosmerni teleskopski amortizeri.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Slika
Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika
Opel Rekord D 1.9 75'
Opel Rekord E 2.0 Sprint 78'
Korisnikov avatar
[rekord]
 
Postovi: 145
Pridružio se: Pon Dec 07, 2009 2:05 am
Lokacija: Beograd

Re: Opel Rekord D 72'-77'

Postod Meda » Uto Mar 02, 2010 3:39 pm

Negde sam citao, ako mozes da mi potvrdis. Razlika izmedju 2.0n i 2.0s se odnosi samo na vrstu goriva tj. normal ili super. Da li je to jedina razlika?
Korisnikov avatar
Meda
 
Postovi: 97
Pridružio se: Sre Feb 10, 2010 1:23 pm

Re: Opel Rekord D 72'-77'

Postod [rekord] » Uto Mar 02, 2010 11:17 pm

Osim razlike u gorivu , odnos kompresije nije isti.
Opel Rekord D 1.9 75'
Opel Rekord E 2.0 Sprint 78'
Korisnikov avatar
[rekord]
 
Postovi: 145
Pridružio se: Pon Dec 07, 2009 2:05 am
Lokacija: Beograd


Povratak na Opel

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron