Opel GT

Opel GT

Postod Sasha » Čet Apr 23, 2009 10:11 am

Slika

Krajem sezdesetih i pocetkom sedamdesetih godina proslog veka, san svakog mladog coveka bio je da jednog dana vozi Opel GT.

Istorija ovog cuvenog automobila pocinje jos 1962. godine, kada se u Opelu odlucuju za razvoj sportskog automobila, nesto dinamicnijeg i agresivnijeg od tadasnjih modela. S obzirom da ovaj projekat nije bio primaran za kompaniju, razvoj je sporo tekao i sve do 1965. godine nema konkretnijih pomaka. Te godine, u Americi, Chevrolet predstavlja studiju sportskog kupea, Monza GT, koja predstavlja osnov kako za GT tako i, u neku ruku, za cuvenu Corvette. Radilo se o formuli koja je tih godina bila veoma popularna i moderna.

Naime, kupe karoserija, duga hauba i kratak rep, sakriveni farovi i okrugla stop svetla u paru. Opel, kao prilicno autonomna evropska ispostava GM (jos od 1929. godine), dobio je dozvolu da preuzme koncepciju i razvije je prema svojim potrebama. Za platformu je uzeta vec postojeca sasija Kadetta oblikovana i modifikovana da bi na nju mogla da se montira kratka i uska karoserija. Inzinjeri su specijalno za ovaj model dodatno pripremili donji postroj, blize sportskoj nameni i do samog pocetka proizvodnje izbor motora je bio nepoznat.

Suvise malo mesta pod kosom haubom je ogranicavalo izbor agregata, pa su tako samo cetvorocilindricni motori dolazili u obzir.

Krajem 1967. godine, francuska karoserijska kuca Brissonneau et Lotz dodatno oblikuje automobil, dok je svetska premijera bila godinu dana kasnije, u septembru 1968. Javnost je bila prijatno iznenadjena novim proizvodom Opela.

Dotadasnja linija modela ovog nemackog proizvodjaca, koji bi se mogli okarakterisati kao kvalitetni, ali i dosadni, je bila obogacena jednim izuzetnim automobilom. Sa druge strane, izuzetna slicnost ovog modela sa, iste godine predstavljenom, trecom generacijom Corvette Stingray, nije mogla da se ne primeti, ali automobilski svet nije imao vecih zamerki.

Dizajnerski, ova dva automobila su imala iste osnove ali sa razlikom u dimenzijama, u materijalu izrade, kao i u detaljima koji su u principu bili isti ali kada su se nasli na vozilu, sa drugacijim odrazom na cula. Takav interesantan detalj su i farovi slicnog oblika, koji su kod Corvette klasicni dupli, na uvlacenje, a kod GT-a, revolvirajuci, oko svoje uzduzne ose sa po jednim farom. Takav sistem, nije nikada do tad koriscen i Opel GT je prvi automobil koji je svoja svetla tako otvarao.

Slicna stvar je i sa enterijerom koji je dizajniran po istoj formuli ali kod GT sa jasno diferenciranim kontinentalnim naglaskom.

Pod haubom je razlika bila najdrasticnija jer je evropski sportista imao u startu dvostruko manje cilindara (cetiri) i tri do cetiri puta manju zapreminu motora.

Naime, za pogon su izabrani provereni agregati od 1100 i 1900 kubika, koji su imali 60 i 90 KS i preko manuelnog menjaca, prenosili snagu na zadnje tockove. Cena se kretala oko 12.000 tadasnjih maraka, sto zaista nije bilo puno, sa obzirom na dojam i tehniku koju je GT posedovao.

Prodaja je zadovoljavajuce krenula i tokom 1969. godine se predstavlja koncept vozilo Aero GT. U prevodu, GT sa targa krovom koji je tako vec neprijatno podsecao na snaznijeg ?US brata? koji je bas sa tom karoserijskom opcijom bio bestseler. Ipak, ova varijanta nikad nije zazivela. Sledece 1970. godine iz ponude se izbacuje model sa motorom od 1100 kubika posle 3.573 prodata primerka, dok se vec sledece godine, predstavlja varijanta nazvana GT/J (Junior) koja je imala siromasniju opremu i manju cenu.

Tih godina pocinje i sira trkacka afirmacija ovog modela. Zbog svojih kvaliteta, takmicio se u vise klasa, ali je najzapazeniji bio u klasi do 2,0 litre kao i na relijima.

Ipak, konstrukcijski propusti kao mala sirina vozila su uticali da sportska karijera ovog modela, bude pre standardna nego spektakularna.

Iako je prodaja solidno isla, rukovodstvo kompanije nije videlo interes u daljem razvijanju modela, jednostavno, mala zarada po primerku i prva velika recesija sa pocetka sedamdesetih su bili presudni faktori. Stoga je 1973. godine posle samo pet godine proizvodnje, najavljen kraj.

Do tog momenta je proizvedeno tacno 103.463 automobila, sto nije velik broj u odnosu na konkurenciju, a danas se poznavaoci slazu da je Opel komotno mogao da zadrzi GT u produkciji daljih par godina i pedesetak hiljada primeraka vise.

Tokom celog vremena produkcije ovaj model se prodavao i u SAD, gde je protivno ocekivanjima postigao zapazen uspeh. U to vreme Opel se ?preko okeana? prodavao putem dilerske mreze Buicka pa je to bio slucaj i sa ovim modelom. Tamo je GT i dobio vecni nadimak ?baby ?Vette? (Mala Corvetta). Interesantan podatak je da je vecina produkcije tamo i plasirana, konkretno, 70.222 vozila.

I kod nas je ovaj model bio poznat, priznat i vozen, doduse u skromnoj meri. Na srecu, oko 15 primeraka GT je ostalo sacuvano, a neki od njih u izvrsnom stanju. Na svetskom trzistu klasicnih automobila, Opel GT je veoma cenjen i predmet je okupljanja mnogih klubova. Zbog mnogih specificnih delova, restauracija je dosta skupa, a i nabavna cena odlicnog vozila koja nekada dostize i 20.000 evra. Misljenje je da je to nesumnjivo dosta novca, ali da su oni pametno ulozeni...

Slika
Slika
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Opel GT

Postod Vagabundo » Uto Dec 27, 2011 12:57 pm

Prelep,oduvek mi je bila zelja da ga vozim...
Korisnikov avatar
Vagabundo
 
Postovi: 18
Pridružio se: Pon Dec 19, 2011 3:08 pm

Re: Opel GT

Postod 911s [SK] » Uto Dec 27, 2011 4:09 pm

Jedino što mi se nije svidelo u ovom autu je prostor u kabini. Nisam krupan ni nešto visok (1.80), ali je za moj ukus prostor previše mali i skučen, nedovoljno za neku vozačku poziciju koja bi omogućavala ozbiljniju vožnju po krivinama.
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: Opel GT

Postod djape1977 » Uto Dec 27, 2011 10:18 pm

pre 12-13 god ina sam pokusao da sednem u jedan GT koji je tada bio na prodaju. visok sam 192. otad me vise ne zanima. zanimljiv je detalj da u fiat 850 sport koji je manji auto ipak mogu da stanem
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Opel GT

Postod Vagabundo » Sre Dec 28, 2011 8:32 pm

Ma ja bih mu sve oprostio...
Korisnikov avatar
Vagabundo
 
Postovi: 18
Pridružio se: Pon Dec 19, 2011 3:08 pm

Re: Opel GT

Postod djape1977 » Sre Dec 28, 2011 9:18 pm

moze da ti se svidja koliko hoces ali nenormalno je tesan
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Opel GT

Postod dmj » Čet Feb 28, 2013 11:01 am

Ja sam jesenas dobio priliku voziti jedan – i morao odbiti. Kad sam se nekako smjestio iza upravljača, ajde još još što mi je lupao u koljena i što mi je mjenjač bio usječen u desnu nogu, ali kad sam shvatio da nogom broj 45 ne mogu zahvatiti manje od dvije pedale istovremeno, zahvalio sam se na ponudi i prepacio na suvozačko sjedalo. I dalje je lijep auto, jedina zamjerka iz perspektive suvozača je dosadan zvuk motora, bez ikakve dramatike.
Korisnikov avatar
dmj
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sub Jan 29, 2011 6:42 pm
Oldtajmer: Nekoliko tisuća malih modela

Re: Opel GT

Postod HEMI 426 » Čet Feb 28, 2013 2:45 pm

I slabi motori. Da je Opel ubacio neki od motora iz Commodore A, bio bi to brutalan auto.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Opel GT

Postod VuArt » Čet Maj 30, 2013 2:36 pm

Ne zaboravite da je maksimalna brzina 120km7h na teritoriji naše zemlje a da su i putevi katastrofalni za bilo šta jače od orig. gt motora tako da paljevinske varijante jačih motora mogu da služe samo za zatvorene poligone i piste koje su retkost, a čemu sve to :wave:
Korisnikov avatar
VuArt
 
Postovi: 170
Pridružio se: Ned Apr 19, 2009 7:54 pm
Lokacija: Niš
Oldtajmer: http://www.facebook.com/pages/VuArt-Old ... 4617955570

Re: Opel GT

Postod TRIO_driver » Čet Maj 30, 2013 5:30 pm

Pa, u Vojvodini se da naci bolji putevi, tako da bilo sta sto tera do 160-180-200 km/h moze...
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Opel GT

Postod Zloca944 » Čet Maj 30, 2013 6:09 pm

Ja sam vozio mog 190 km/h naravno po satu,tada jos nije bilo popularno merenje sa GPS-om.Tako da nije ni to lose ;) .A uostalom kao sto je vec receno nije auto za takvu voznju,to je auto za uzivanje i krstarenje magistralnim putevima.
Mnogo je bolje biti BOGAT i SRECAN,nego SIROMASAN i NESRECAN.
"Prve noci u dvosed,pa druge na torsed a trece..."
Korisnikov avatar
Zloca944
 
Postovi: 353
Pridružio se: Pet Nov 04, 2011 12:07 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: 84 PORSCHE 944
85.5 PORSCHE 944 AUTOMATIC
86 PORSCHE 944
71 OPEL GT
85 TOYOTA SUPRA MA61 2.8
95 MERCEDES W140 S 350 TD (SLON) ;)

Re: Opel GT

Postod Sale NS » Pon Mar 17, 2014 1:05 am

Protivnik sam budzotina, volim stock i neke old school felne i mozda jos neke sitnice, nista preterano. Ali ovaj mi izgleda veoma mocno.
Slika
Every single day, from dawn till dusk, you a find things to touch the heart and soul..Bmw A Way Of Life.
Korisnikov avatar
Sale NS
 
Postovi: 1002
Pridružio se: Pon Okt 05, 2009 9:54 pm
Lokacija: Novi Sad


Povratak na Opel

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron