VW Buba

VW Buba

Postod stalker92 » Pet Jul 31, 2009 5:49 pm

Slika

Folksvagen "Buba" je nemački automobil i jedan je od napopoularnijih i najprodavanijih automobila na svetu. Proizvodio se od 1938. do 2003. godine. Zbog velike popularnosti ovog automobila, Folksvagen je 1998. godine, napravio rimejk tkz. "Novu Bubu".



Istorijat razvoja Folksvagenove Bube

Istorija razvoja "Bube" počinje još pre Drugog svetskog rata kada je Ferdinand Porše dobija viziju vozila masovne proizvodnje koje će biti dostupno prosečnom Nemcu. Poršeova ideja se jako dopala Adolfu Hitleru koji je i sam bio automobilski fanatik iako nije znao da vozi. Hitler je tada bio pod uticajem dostignuća Henri Forda i njegove proizvodne linije za koju je saznao čitajući Fordovu biografiju na odsluženju zatvorske kazne tokom 1923. godine.
Pre toga, Porše je radio na drugim malim automobilima čije elemente je kasnije iskoristio kod "Bube". Tip 32 prototip NSU iz 1934. godine bio je automobil nalik bubi sa rashladnim sistemom, zadnjom vučom i snažnim četvorocilindričnim motorom.

Slika
Model "Tip 12" koji je osmislio Ferdinand Porše 1931. godine

Kada je Hitler postao kancelar, februara 1933. godine, objavio je na sajmu automobila u Berlinu svoje namere da preuzme auto industriju Nemačke. Godinu dana kasnije, izjavio je da će njegova vlada podržati razvoj koncepta "auto za svačiji džep". Impresioniran Poršeovim talentom za dizajn, Hitler mu isporučuje nacrt automobila koji smešta dve odrasle osobe i troje dece i razvija maksimalnu brzinu od oko 40 km/h. Cena takvog automobila ne bi smela da pređe 1.000 rajhsmaraka, što je bilo približno ceni motocikla u to vreme. Iako je bio jako skeptičan u pogledu predviđenih niskih troškova proizvodnje, Ferdinand Porše je na dati projekat gledao kao na izazov, te ga je prihvatio. Projekat je nazvan "Tip 60". Zbog ograničenog vremena proizvodnje novog "narodskog" automobila, Porše je bazirao mnoge njegove komponente prema ranijem modelu NSU.
Prvi prototipovi pojavili su se na putevima kasne 1935. godine. Model V1 i kabriolet V2 imali su aluminijumsko telo montirano preko tradicionalno drvenih okvira. Već 1936. godine korišćena je čelična konstrukcija opremljena sa 984cc motorom snage 22 KS koji je mogao da dostigne brzinu od oko 40 kilometara na sat. Sledećih 30 prototipa napravljeno je u "Dajmler-Bencu", fabrici koja je s teškom mukom prihvatila proizvodnju jeftinog automobila jer je to škodilo njenoj reputaciji proizvođača skupih vozila. Razvojni program potom je prenet u nemački nacistički radnički front koji je koristio rad nemačkih radnika da otplati novu fabriku.
Automobili proizvedeni u "Dajmler-Bencu" testirani su u SS-ovim barakama blizu Štutgarta tako što ih je 200 vojnika vozilo u smenama dok nije ispravljen i najmanji problem. U tom periodu Porše odlazi u Ameriku da bi se upoznao sa tamošnjim metodama proizvodnje, ali i da bi regrutovao neke nemačke emigrante, inžinjere, koji su radili u tim fabrikama.
Godine 1937. proizvođač fijakera, kompanija "Reuter" iz Štutgarta, dobila je pravo da proizvede 30 vozila koja će vremenom biti predstavljena na raznim festivalima i sajmovima kako bi se Nemci namamili na njihovu kupovinu. Hitler tada kreirao svojevrsnu šemu štednje po kojoj se narod "stimuliše" da kupuje markice i tako vremenom otplaćuje automobil koji bi im kasnije bio isporučen.

Slika
Markice za kupovinu Bube

26. maja 1938. godine otvarila se nova fabrika i Hitler je ceremonijalno polažio njen kamen temeljac. Na tom velikom događaju prisustvovalo je, po slobodnoj proceni, oko 70.000 ljudi i 150 novinara, svi pod kontrolom nacističke propagandne mašine. Na tom mestu Hitler izjavljuje da će taj model automobila biti poznat pod imenom "KdF-Vagen" ili "Snaga kroz uživanje". Grad koji je bio specijalno podignut u okruženju da bi podržavao fabriku biće poznat kao "KdF-Stadt". Proizvodnja je otpočela septembra 1939. - istog meseca kada je otpočeo i Drugi svetski rat, pa je tako hiljade ljudi koji su otkupili svoj auto "štednjom" putem markica ostalo bez svoje "Bube".

Slika Slika Slika Slika
Model Bube iz 1939. godine.



Drugi svetski rat

Kako je rat napredovao, proizvodnja "Kdf-Vagena" morala je da bude privremeno obustavljena, a na proizvodne trake umesto "narodskog" auta stižu vojna vozila. U vozilu "Kubelvagen" šasija i rashladni sistem motora putničkih automobila našli su primenu. Kubelvagenu se 1942. godine pridružio još jedan vojni model pod nazivom “Schvimvagen” – vozilo osposobljeno za kretanje kako u vodi tako i na suvom. Preko 12.000 ratnih zarobljenika je tokom 1943. radilo u fabrici.
Tokom većeg ratnog perioda, Kdf fabrika uspela je da izbegne teška bombardovanja, jer novi grad nije bio na mnogim savezničkim mapama. Pred kraj rata fabrika je bila upotrebljena za proizvodnju V1 "zujećih bombi". Ova bomba je zapravo bila letilica bez ljudstva, opremljena manjim motorom dovoljno snažnim da leteću bombu iz Nemačke dobaci do Britanije. Fabrika postaje glavna meta savezničkog bombaškog pohoda. Međutim, procenjeno je da je preko 3.500 V1 bombi palo na London pre nego što su SAD sa nekoliko bombarderskih napada po danu uspele da Kdf fabriku ostave u ruševinama.

Slika
Kubelvagen



Obnavljanje proizvodnje

Završetkom Drugog svetskog rata, maja 1945. godine, Nemačka je podeljena na četiri okupacione zone. Kako je Kdf fabrika bila smeštena u Britanskoj zoni, pala je pod njihovu kontrolu. Major Ivan Hirst doveden je da proceni mogućnost obnove proizvodnje "Bube" kao transportnog sredstva za okupacione snage. Kdf-štadt je preimenovan u Volfsburg. Ime je dobio po obližnjem zamku, a fabrika Kdf postaje poznata kao "Volfsburg Motor Vorks".
Veliki deo mašinerije preživeo je bombardovanje zahvaljujući sakrivanju i skladištenju u različitim zgradama. Sastavljanje novih automobila otpočinje starim alatima i svime što se moglo naći, a od velike koriste bilo je i mnoštvo upotrebljivih delova sa "Kubelvagena". Fabrika "Volfsburg Motor Vorks" je već 1946. godine proizvodila oko 1.000 automobila mesečno. Dva najznačajnija specijalno napravljena automobila dok je fabrika bila pod kontrolom Britanaca bili su dvosed "Radclufe Roadster" i kabriolet koji je smeštao četiri osobe, oba modela razvijana pod palicom Rudolfa Ringela. Radclufe roudster služio je za transport pukovnika Čarlsa Radklifa tokom letnjih meseci 1946, dok je kabriolet napravljen za lični prevoz majora Ivana Hirsta.
Posle imenovanja Hanza Nordhofa za generalnog direktora fabrike, 1948. godine, odlučeno je da Volksvagen asortiman bude proširen. Odobrenje je dato dvema fabrikama da proizvedu prototipe verzija "Bube" kabrioleta. Karman je bio zadužen da napravi četvorosed, a Hebmiler - dvosed kabriolet. Dizajn ovih se nije mnogo razlikovao od "Radclufe Roadstera": sličan krov i bočni prozori, motor u gepeku prekriven ručno-oblikovanim panelom, ali nije bilo rasklapajuće haube kao kod Radclufe verzije.
Prototipovi su bili u potpunosti testirani i nakon dobijenog odobrenja od "Folksvagena", započeta je proizvodnja karoserije za 2.000 automobila, sa zvaničnim kodovima za Hebmuler verziju kao Tip 14A i Karmann model kao Tip 15A.
Do kraja 1949. fabrika Hebmuller napravila je 358 kabrioleta sa dva sedišta u poređenju sa 364 Karmanovih kabrio četvoroseda. Ipak, 23. jula 1949. godine, proizvodnja u Hebmuller fabrici morala je da bude obustavljena zbog požara koji je izbio u skladištu a zatim se brzo proširio i na celu fabriku. Pričinjena šteta je bila ogromna, ali uz pomoć požrtvovanih radnika, fabrika uspeva da ponovo pokrene proizvodnju samo četiri nedelje kasnije.
Ova nesreća se u velikoj meri odrazila na finansiranje karoserije, te je proizvodnja Hebmuler kabrioleta usporena. Te 1950. proizvedeno je 319 automobila, u poređenju sa Karmanom koji na tržište izbacuje 2.679 primeraka. Nažalost, Hebmuler ne uspeva da se oporavi i fabrika 1952. godine odlazi u stečaj. Proizvodnja Tipa 14A i ostatak zaliha prebacuju se u Karmann fabriku, a februar 1953. ostaje zabeležen kao datum kada je poslednji primerak Hebmuller-a sišao sa trake.
Volfsburg fabrika nastavlja sa proizvodnjom salonaca, dok na kraju, i ta linija nije ugašena 1978. Najveća promena uvedena je 1971. godine predstavljanjem "Super Bube". Ove "Bube" bile su opremljene IRS-om i u prvo vreme dostupne samo američkim modelima. Nova prednja suspenzija omogućila je izmeštanje rezervoara za gorivo i rezervne gume, ostavljajući više prostora za prtljag. "1302S Super Bubu" pokretao je blago redizajniran 1.600 cc motor koji je razvijao 50 KS. Promene u motoru pratile su izmene u dizajnu karoserije i enterijeru.
Dana 17. februara 1972. godine, "Buba" konačno prestiže "Fordov" "Model T" kao najprodavaniji auto ikad napravljen, što je Ford negirao objavivši svoju verziju prodajne statistike. Poslednja "Buba" napravljena u Nemačkoj, napustila je proizvodnu liniju januara 1978. godine obeležavajući kraj jedne epohe, ali to ipak nije bio kraj čuvene "Bube". Proizvodnja je nastavljena u gradu Puebla u Meksiku, u fabrici koja je podignuta 1954. godine. Dvadesetmilionita "Buba" sišla je s meksičke proizvodne linije maja 1981. Zbog i dalje velike potražnje u Evropi, nemački Folksvagen počinje da uvozi "Bubu" iz Meksika sve do 1985. godine.

Slika
"Buba" iz 1949. godine

Slika
"Buba" - "Herbi", filmski junak

Slika
Milioniti primerak "Bube"

Slika
Poslednja "Buba" proizvedena jula 2003. godine.

Klub ljubitelja "Buba Beograd": http://www.buba-beograd.com/



Izvor: Wikipedia
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: VW Buba

Postod Karadza » Ned Avg 02, 2009 12:14 am

Evo ga jedan hebmuller

http://www.oldbug.com/redheb.htm
Korisnikov avatar
Karadza
 
Postovi: 210
Pridružio se: Ned Maj 17, 2009 10:49 am

Re: VW Buba

Postod nasa » Pon Okt 12, 2009 1:05 pm

Imo je moj stari jednu, legendaran auto.
Korisnikov avatar
nasa
 
Postovi: 1
Pridružio se: Sub Okt 10, 2009 12:21 pm

Re: VW Buba

Postod HEMI 426 » Pon Dec 06, 2010 10:29 am

@ Igor101

Buba se kod nas sklapala u Vogosci ( Sarajevo ) od 1970 do 1976 godine i za to vreme je sklopljeno 30 667 komada.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VW Buba

Postod Pavle » Pon Dec 06, 2010 11:11 am

Da li si siguran da je od 1970.?
Korisnikov avatar
Pavle
 
Postovi: 271
Pridružio se: Sre Nov 11, 2009 12:12 pm

Re: VW Buba

Postod Pavle » Pon Dec 06, 2010 11:31 am

VW Beetle Locations and Years of Production

Wolfsburg, Germany: 1945-1974
Emden, Germany: 1964-1978
Hanover, Germany: 1974-1975
Ingolstadt, Germany: 1965-1969
Osnabrück, Germany: 1949-1980
Belgium: 1954-1975
Eireland: 1950-1977
Portugal: 1964-1976
Yugoslavia: 1973-1976
South America: 1951-1979
Mexico: 1954-current (2002 production expected to end)
Costa Rica: 1970-1975
Peru: 1966-1987
Uruguay: 1961-1982
Venezuela: 1963-1981
Australia: 1954-1976
New Zealand: 1954-1972
Indonesia: 1972-1977
Philipines: 1959-1982
Thailand: 1972-1974
Brazil: 1953-1986
Korisnikov avatar
Pavle
 
Postovi: 271
Pridružio se: Sre Nov 11, 2009 12:12 pm

Re: VW Buba

Postod Igor101 » Pon Dec 06, 2010 11:42 am

Wiki kaze da je VW Käfer u TASu krenula 1970te

http://de.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Sarajevo_d.o.o.
Korisnikov avatar
Igor101
 
Postovi: 92
Pridružio se: Sub Sep 19, 2009 6:49 pm
Lokacija: Popuni lokaciju!

Re: VW Buba

Postod HEMI 426 » Pon Dec 06, 2010 12:19 pm

Pavle je napisao:Da li si siguran da je od 1970.?


Na vise mesta sam nalazio da je pocela produkcija 1970 godine. Ja sam nekad imao '76 1200J i tada sam znao neke ljude koji su isto imali TAS Bube i secam se da je jedan lik imao 1972 godiste.

Konacan odogovr bi mogao da da neko ko ima sve Auto Magazine iz tog perioda i sigurno postoji vest o pocetku produkcije i prodaje domacih Buba... ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VW Buba

Postod Pavle » Pon Dec 06, 2010 12:43 pm

1970. godine VW sklapa ugovor sa UNISom, do 1973 UNIS samo prodaje bube koje su stizale iz Nemačke a sklapanje bube u UNISu počinje krajem 1973. i početkom 1974. Pouzdano znam da su čak i 1974. uvozili kontigente gotovih buba iz Nemačke..
Do 1970. prodaju buba je vršio zastupnik iz Beograda ali zbog slabe prodaje te godine VW raskida saradnju sa njima i potpisuje ugovor sa UNISom uz obavezu UNISa da poveća prodaju nekoliko puta!!
Pravim TAS bubama se dakle mogu smatrati bube proizvedene 74.,75. i 76. godine...
Korisnikov avatar
Pavle
 
Postovi: 271
Pridružio se: Sre Nov 11, 2009 12:12 pm

Re: VW Buba

Postod HEMI 426 » Pon Dec 06, 2010 2:25 pm

Da li su te Bube ( od 1970 do 1974 ) koje su samo uvozene imale oznaku 1200J ili ne?
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VW Buba

Postod Pavle » Pon Dec 06, 2010 2:58 pm

Na bubama nije bilo oznake J, moguće da je u saobraćajnoj stajalo J ali i to je pitanje da li su uneli tokom promene saobraćajne dozvole kao i greške koje su pravili tokom prelaska sa KS na KW, tako da moja buba umesto 25 ima 34KW zato što je nekada stajalo 34KS..
Korisnikov avatar
Pavle
 
Postovi: 271
Pridružio se: Sre Nov 11, 2009 12:12 pm

VW Buba - Gde je napravljena?

Postod acomania » Sre Avg 24, 2011 3:44 pm

Drugari možda ovde nije mesto za ovo pitanje, al sam vas samo hteo pitati kako ja da znam gde je curina Buba napravljena? U Sarajevu ili na nekom drugom mestu?
Imamo ja i cura oker Bubu iz 1976 koja izgleda kao pokretna havarija, pošto joj je limarija katastrofa, ali je zapravo jako funkcionalna. Registrovali smo je pre mesec dana, uvek pali, bilo da je zima ili žešće leto i ne znamo da li da je prodamo ili da ulažemo u nju ... Kažu piše u saobraćajnoj gde je napravljena ... ja samo znam da je 1976 1200J.
Hvala ...
Korisnikov avatar
acomania
 
Postovi: 1
Pridružio se: Sre Avg 24, 2011 3:39 pm
Oldtajmer: Volkswagen Buba

Re: VW Buba

Postod Superbird » Sre Avg 24, 2011 3:53 pm

1200J J = Jugoslavija = Sarajevo :)

A i proizvodnja u Nemackoj je stala 1974, ako se ne varam.
I'll face it with a grin, I'm never giving in
Korisnikov avatar
Superbird
Site Admin
 
Postovi: 931
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 1:47 pm
Lokacija: ŠABAC
Oldtajmer: Audi 100 Typ 43

Re: VW Buba

Postod kiki243 » Čet Avg 25, 2011 5:19 am

....prva ljubav zaborava nema.....
Iako se ovaj auto slabo kotira na ovim nasim stranicama(ne znam zasto),bice mi zadovoljstvo da napisem par reci u ovoj temi...
Glavno obeležje Bube :
motor pozadi, bokser, vazduhom hlađen, zadnja vuča, kvalitet izrade...
http://www.youtube.com/watch?v=pZQIxPQM ... re=related

SlikaJednostavnost i funkcionalnost...

SlikaŠema zadnjeg trapa...
SlikaPivo za celu ekipu...
SlikaWeltmeister...Dokaz da je Buba vozila nad vozilima !!!

Napravicu osvrt na modele od 70te godine.(ove starije su mi ruzne :mrgreen: :lol:)
Slika
Dakle modeli buba"novijeg datuma" koje se voze i dan danas su sledeci:
1200,1200 J,1300,1302,1302 S,1303,1303 S,1500 i model 1600 - naizgled ,sve su to "iste" bube,ali ako zanemarimo ono sto je ispod poklopca motora ima tu par detalja koji se razlikuju.....
S - sport model, 1600 makina, disk kočnice
L - lux model, više opreme - ventilator, grejači stakala itd itd...
U 1302 su išli 1300 i 1600 motori sa dvostrukim usisima, dok su 1303 išli 1200, 1300 i 1600 motori (zadnja dva isto sa duplim usisima)...
Valja dodati da su elementi prednjeg i zadnjeg trapa bili upotrebljeni i u Porsche-u 924...
Elem, prva Super Buba je bila model za 1971, nosila je oznake 1302, 1302S, 1302L, 1302LS...Ono najbitnije što je razlikovalo od ostalih Buba (tzv Standardnih) je prednje McPherson vešanje, i zadnje neadekvatno nazvano IRS vešanje (independent rear suspension, na nemačkom SLA schraeglenkerachse)...To je povuklo za sobom i drugačiji menjač, prednja krila (zaobljenija i duža) i drugačiju haubu (šira i ispupčenija) i horizontalno smeštanje rezervne gume...

Model 1302 se proizvodio dve godine, '71 i '72. Upravo je model 1302 pobedio rekord Forda T kao automobila proizvedenog u najviše primeraka...Taj primerak se nalazi u Smitsonian muzeju u Vašingtonu, a cela serija je dobila ime Weltmeister .Od 1973 u proizvodnju ulazi drugi deo Super Bube - 1303...Oznake su bile sa S i L sufiksima i njihovim kombinacija...Prednji trap je od 1974 neznatno izmenjen, zadnji je ostao isti a najveća razlika je u komandnoj tabli koja je dobila moderniji izgled i napravljena je bila od plastike i u zakrivljenoj šoferšajbni...Taj model se proizvodio kao sedan do 1975 a kao kabrio do 1980...Pored Wolfsburga i Emdena sklapana je i u Vogošći pod oznakom 1303j...

Glavna prednost tih modela u odnosu na obične Bube je bila u udobnosti, većem gepeku (86%, sa 140l na 260l), boljem ležanju na putu, a kod 1303 modela je preglednost bila veća za 42% (kako su to izračunali nije mi jasno ) ...Mane po mom mišljenju ne postoje, što se promena tiče u pitanju su bila jednostavnije i modernija rešenja koja su donela samo poboljšanja... Međutim, tradicionalisti kažu da to zapravo i nije Buba, da izgleda kao da je zatrudnela ili nabubrila i da je kojim slučajem Heinz Nordhoff (predsednik VW A.G. do 1968) bio živ da ona nikada ne bi ugledala svetlost dana...
Kataloški podaci...
1302 /L - 8.5 liters/100 km
Automatic - 9 liters/100 km

1302 S/LS - 9 liters/100 km
Automatic - 9.5 liters/100 km

1303 A - 7.5 liters/100 km

1303 /L - 8.8 liters/100 km

1303 S/LS - 9.2 liters/100 km

U praksi ,koliko se secam je bilo 10L/grad

Par postova iznad Pavle je napisao:
"1970. godine VW sklapa ugovor sa UNISom, do 1973 UNIS samo prodaje bube koje su stizale iz Nemačke a sklapanje bube u UNISu počinje krajem 1973. i početkom 1974. Pouzdano znam da su čak i 1974. uvozili kontigente gotovih buba iz Nemačke..Do 1970. prodaju buba je vršio zastupnik iz Beograda ali zbog slabe prodaje te godine VW raskida saradnju sa njima i potpisuje ugovor sa UNISom uz obavezu UNISa da poveća prodaju nekoliko puta!!
Pravim TAS bubama se dakle mogu smatrati bube proizvedene 74.,75. i 76. godine..."
Po mojim saznanjima -tacno tako, :clap: Pavle!
Ako se neko seca mojih prvih slova na ovom predivnom forumu( viewtopic.php?f=51&t=3050&p=43134#p43134 ) tu sam spomenuo bubu i to bas 1200J iz 74godine.Kupljena je pocetkom godine a uplata je izvrsena u prostorijama UNIS-a u Beogradu na auto-komandi(u samom kruznom toku,ako se neko seca).Prvi nov auto mojih(tada mladh roditelja),puno lepih putovanja i uspomena(neka zabelezena 8mo mm kamerom) i ako je za utehu svima nama(ljubiteljima oldija) i danas zivi sa istim tablicama koje su zasrafljene PRVE na nju(petokraka).Ne vozi se vise od jedne decenije i predpostavljam da nikad i nece.Tako je odlucio sadasnji vlasnik :cry:
No ,da se vratimo temi.Na pitanje hemija za oznaku 1200J i Pavletovog odgovora da je nije bilo osim u saobracajnoj-ja bih dodao sledece:ova je imala i na haubi i u saobracajnoj J.Znaci to je model koji je uvezen ali kupljen a ne sklapan kod nas(da ne bude zabune)
Sad cu pokusati slikama da vam pokazem neke razlike:prednja hauba,zadnja hauba,stop svetla,instrument tabla,sedista i volan.
Dakle model 1200 domace proizvodnje ili ti TAS
Slika
Model 1200 J uvezen (koji sam imao)
Slika
model 1300
SlikaSlika
model 1302
SlikaSlikaSlika
model 1302 S (sve isto kao predhodni osim erazlike u enterijeru)
Slika
model 1303
SlikaSlika
model 1303 S
SlikaSlika
model 1500
Slika
i model 1600
SlikaSlikaSlika

Dakle kao sto rekoh (a i vidite) sve su varijacije radjene sa tih par stvari koje sam naveo.Nemoj te smetnuti s uma da su to automobili stari preko 30godina i da prilikom reparacije istih a kako ih je bilo dosta kod nas,vrlo lako su se menjali neki delovi koji bi eventualno mogli da naprave konfuziju oko modela.Postoji ih dosta i nemoguce ih je obuhvatiti sve odjednom u jednoj poruci...
Umela je da pravi probleme koji su nekad bili zeznuti ali sa blagovremenim odrzavanjem to je bilo nemoguce
SlikaSlika
....ja ih volim,pogotovo u opciji sa vetrom u kosi
SlikaSlika
....generalno,mislim,cak sta vise sam siguran da ne postoji ni jedan vlasnik koji ce reci ruznu rec za nju,bez obzira sto kad na 60km/h dodas gas,a ona se samo dere vise a ne ubrzava(kako neko rece na ovim stranicama foruma).
Slika
Slicne izjave se mogu naci i vrlo ceste su pogoto od fanova vecih brzina.Evo jedne
„bas je slatka, to ti je u stvari Porsche 911″. „Tko ne moze napraviti auto od 105 hp na 1500 ccm boxeru, radi 45 hp na 1600 ccm boxeru“ – izreke su kojima bi se dao napisati ovaj ogavni nusprodukt automobilske industrije, a koji predstavlja pozivanje na tradiciju modernih vlasnika Golfa diesel. Kao sto je mudri covjek rekao – tko je nije vozio, ima pravo tvrditi da je simpaticna.

Naravno svako ima prvo da voli i ne vili ali eto,ja sam je imao,vozio i kazem-simpaticna.Pogledaj te kakav nusprodukt.A?
Slika
SlikaSlika
Slika
...a evo malo i statistike:
Nemačka: VW Buba i dalje na 1. mestu među registrovanim automobilima starijim od 30 godina
Prvo mesto po statistici svih vozila koja su još uvek registrovana, a proizvedena su pre 1979. godine, ide u ruke automobila koji i dan danas uveseljava svoje brojne poklonike - Volkswagen Bubi.

Samo na nemačkim putevima se još uvek nalazi čak 44.540 Buba koje su već odavno zagazile u oldtajmerske "vode", a izgleda da njihovi vlasnici ne nameravaju da ih tako skoro pošalju u penziju.

To je podatak koji je objavila asocijacija proizvođača automobila u Nemačkoj. Ukupno je proizvedeno čak 15,8 miiliona primeraka u periodu od 1938. do 1980. godine u pogonima u Wolfsburgu, Emdenu i Osnabrücku. Od toga 330.000 otpada na kabriolete za koje je bio zadužen Karmann, a proizvodili su se od 1939. do januara 1980. godine.

Ukupno je u svetu proizvedeno gotovo neverovatnih 21.529.464 Buba, a poslednji primerak izašao je iz fabrike u Meksiku u julu 2003. godine (na slici).
Slika
Još davne 1972. model 1302 preuzeo je od Fordovog modela T titulu vozila koje proizvedeno u najviše primeraka na svetu.

Nakon legendarne Bube, na nemačkim putevima od "klasičara" najviše je Mercedesa, zatim Opel Kadetta, a na visoko četvrto mesto se smestio nekadašnji ponos DDR-a Trabant.
A evo i price o najstarijoj poznatoj bubi:
VW Buba iz 1938. godine izložena u katedrali
Slika
Nesvakidašnje okupljanje ljubitelja starih VW buba u Hessich Oldendorfu u Njemačkoj ove godine(tekst iz 2009te) je imalo poseban značaj: pronađen je prvi primjerak serijske VW Bube iz 1938. godine i tom je prigodom bio izložen u lokalnoj katedrali ne samo tijekom susreta nego i nekoliko dana prije. To nije omelo redovno služenje mise, naprotiv, prva VW Buba tamo je stajala na opće oduševljenje vjernika i tijekom misnih slavlja prije i poslije samog skupa. To je svojevrsni presedan, baš kao i pronalazak tako rijetkog primjerka.
Slika
Poluraspadnuta i tek djelomično restaurirana, pod reflektorima, prva Buba uživala je divljenje prisutnih mještana, vjernika i sudionika skupa zrakom hlađenih VW vozila proizvedenih prije 1957. godine. On se održavao od 26. do 28. lipnja u pitoresknom njemačkom gradiću nadomak Hannovera. Okupio je najekskluzivnije primjerke starih Volkswagena, među njima i 27 primjeraka Hebmullera, posebnog dvosjeda koji je proizveden u 700 primjeraka i čija je proizvodnja prekinuta požarom u toj karoserističkoj radionici, a danas se zna za njih tek dvjestotinjak –zajednička vrijednost okupljenih primjeraka je, pretpostavlja se, oko dva milijuna eura.
Vrijednost koja traje
Uz Schwimmwagene su se mogle vidjeti i druge verzije rađene na temeljima VW Bube: Karmann Ghia, Kubelwagen, VW Kombi, Karmann Typ 34 i mnogi drugi. Prijava za automobile koji će sudjelovati na skupu pristiglo je čak 700, a niti jedan ne vrijedi manje od 4000 eura koliko stoji potpuno isluženi Volkswagen proizveden prije 1957. godine koji se može restaurirati. Pretpostavlja se da je prosječna vrijednost automobila koji su sudjelovali između 20 i 25 tisuća eura. Čak stotinu prijava organizator je morao sa žaljenjem odbiti jer je gradić jednostavno premalen za sve te automobile.
Slika
Nesto interesantno:
obratite paznju na cenu na 0:19 u prvom klipu!!
http://www.youtube.com/watch?v=qnqMpNSB ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=urU3uwJg ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=XcF8newW ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=laza4DfU ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=1qB0lb40 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=56XL0Tys ... re=related
I za kraj,proizvodnja je prestala zbog sve strožijih zakona o emisji gasova u Americi, nadolazeće konkurencije iz Japana, a i 1975 je već trebalo ustupiti mesto Golfu...
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: VW Buba

Postod vranac » Čet Avg 25, 2011 8:12 am

acomania dobrodosao,predstavi se u temi za to.kiki sta reci :clap: :clap: :clap: .
montenegro
Korisnikov avatar
vranac
 
Postovi: 706
Pridružio se: Sre Avg 17, 2011 3:03 pm
Lokacija: beograd/zabljak
Oldtajmer: volvo 940(1990),
volvo 244(1982),
volvo 245(1981),
saab 900 turbo(1984)

Re:

Postod kiki243 » Čet Avg 25, 2011 8:20 am

:oops:

SlikaVW buba je u USA kostala 1958.godine 1574 $ sto je u danasnjem novcu 17 500$ a upravo toliko kosta sadasnji model beetle.
Potpuno ista cena ,samo uvecana za pedesetogodisnju inflaciju.

...a evo i nekih radova malo neuobicajenih
SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlikaSlika

Naravno moze to i malo exstremnije-kaze se u tekstu ovako:
Volksawagen Buba je zaista legendaran model, a broj ljubitelja i zaljubljenika kao da se posle svih ovih godina uopšte ne smanjuje.

Sa tolikim brojem entuzijasta, modifikacije na Bubama dodju kao svakodnevna normalna pojava. Iako ova koju sada prikazujemo izgleda tek malo "ozbiljnije", u njoj se krije prava zver - turbo motor od 2,5 litra iz Subaru Impreze WRX STI sa više od 350 konja.
SlikaSlikaSlika



Zavrsne reci uvek pripadaju poslednjoj ediciji pa da ne kvarimo tradiciju....
VW Buba-Last Edition
SlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlika

Poslednji put menjao kiki243 dana Ned Avg 28, 2011 5:26 pm, izmenjena samo jedanput
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: VW Buba

Postod Dji » Čet Avg 25, 2011 10:37 am

:clap:

[/quote] kod 1303 modela je preglednost bila veća za 42% (kako su to izračunali nije mi jasno )[/quote]

stave tacku na mesto gde bi dosla glava vozaca i odatle vuku 2 prave (recimo ka levom a stubu) tako da tangiraju stub sa leve i desne strane i izmedju te dve prave se dobija ugao, i tako za svaku prepreku.
Korisnikov avatar
Dji
 
Postovi: 122
Pridružio se: Uto Dec 29, 2009 2:40 pm

Re: VW Buba

Postod kiki243 » Čet Avg 25, 2011 11:23 am

Dji :thumbup:

1973 Volkswagen Buba 1303s karmann10.000 €
Slika
FABRICKI KABRIO,Ne restauriran,netaknut,perfektan motor i limarija. BEZ ZAMENA! SAMO KEŠ!Bez poruka i bez mail-a,!!!Odgovaram samo na tel.poziv.Molim vas oglas je samo za ozbiljne kupce!
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: VW Buba

Postod Pavle » Ned Avg 28, 2011 3:30 pm

Pavle je napisao:Na bubama nije bilo oznake J, moguće da je u saobraćajnoj stajalo J ali i to je pitanje da li su uneli tokom promene saobraćajne dozvole kao i greške koje su pravili tokom prelaska sa KS na KW, tako da moja buba umesto 25 ima 34KW zato što je nekada stajalo 34KS..


No ,da se vratimo temi.Na pitanje hemija za oznaku 1200J i Pavletovog odgovora da je nije bilo osim u saobracajnoj-ja bih dodao sledece:ova je imala i na haubi i u saobracajnoj J.Znaci to je model koji je uvezen ali kupljen a ne sklapan kod nas(da ne bude zabune)

Mislim da se nismo razumeli... Oznaka J nije postojala na bubama kupljenim u SFRJ do kraja 1973. Od 74. J je stajalo na poklopcu motora i u saobraćajnoj, naravno... Kasnije su se te oznake gubile ili dodavale prilikom promena saobraćajnih dozvola...
Korisnikov avatar
Pavle
 
Postovi: 271
Pridružio se: Sre Nov 11, 2009 12:12 pm

Re: VW Buba

Postod kiki243 » Ned Avg 28, 2011 3:34 pm

ok Pavle :thumbup:

Evo jednog filma kako je sve to pocelo....



..a evo i serije koja je napravljena po zavrsetku proizvodnje u Meksiku.
That's an "Ultima Serie" (Las Series). Those were made with the last parts before Volkswagen started producing the "Las Edition". And yep, it's really special.
KLIMA !!!

Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: VW Buba

Postod Izzy Panzer » Pon Feb 20, 2012 1:11 pm

Sjajan tekst. I sam sam veliki ljubitelj bube, ali na žalost do sada nikada nisam posedovao jednu.
Ima jedna stvar u vezi Hitlerovih zahteva koja se spominje na par mesta ali uglavnom biva zaboravljena a to je da je, pored pomenutih, jedan od zahteva bio i da motor bude vazduhom hlađen iz sledećeg razloga: kako u Nemačkoj u to vreme nije bilo dovoljno dostupnih garaža za automobile, trebalo je eliminisati problem zamrzavanja vode u rashladnom sistemu automobila tokom zime te je zbog toga motor narodnog automobila morao biti vazduhom hlađen. Međutim, nisam siguran da je to (baš) tako jer su i raniji Porsche-ovi prototipovi bili pogonjeni vazduhom hlađenim motorima. Zna li možda neko više o tome? Po meni, bila Porsche-ova ili Hitlerova, ideja o vazduhom hlađenom motoru je sasvim na mestu.
Evo jednog dokumentarca na temu Narodnog automobila:

Takođe sam čuo da je nakon rata bilo predloga da se kompletna linija preseli u Ameriku u Ford, kao ratna odšteta. Fordov izaslanik je pregledao ono što je ostalo od fabrike, kao i par preostalih vozila. Vrativši se u Ameriku, sastao se sa Henri Fordom i rekao mu: Gospodine Ford, ono što nam oni nude nije vredno Vaše pažnje. Pitam se šta bi bilo da je linija preseljena u SAD?
Si fractum non sit, noli id reficere
Slika
Kad ti život da limun, napravi limunadu. Kad ti da burek, jedi dok je vruć.
Korisnikov avatar
Izzy Panzer
 
Postovi: 180
Pridružio se: Uto Jun 14, 2011 11:37 am
Oldtajmer: Treba još malo da sazri

Re: VW Buba

Postod HEMI 426 » Pon Feb 20, 2012 2:15 pm

Prvi put sad cujem da je linija VW trebala da bude preseljena u Ameriku, mada je tacno da su se saveznici interesovali za Volkswagen fabriku i tehnologiju Bube. Volfsburg je bio u Britanskoj okupacionoj zoni i cuvena je prica o Majoru Ivanu Herstu koji je, u ime Britanske Armije, procenio Volkswagen i odlucio da nije vredan preuzimanja ali da ima potencijal za zaposljavanje ljudi i civilnu proizvodnju. On je zasluzan sto je fabrika ponovo pocela da radi odmah posle rata i sto postrojenja nisu razvucena na sve strane. Da nije bilo njega, pitanje je da li bi ikad bilo Bube kakvu je danas znamo.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VW Buba

Postod Izzy Panzer » Pon Feb 20, 2012 10:54 pm

Naravno, bez Hirsta ne bi bilo ničega. Moguće je i da je u igri bilo samo preuzimanje fabrike od strane Forda, ali sam za "stručan" odgovor sasvim siguran.
Si fractum non sit, noli id reficere
Slika
Kad ti život da limun, napravi limunadu. Kad ti da burek, jedi dok je vruć.
Korisnikov avatar
Izzy Panzer
 
Postovi: 180
Pridružio se: Uto Jun 14, 2011 11:37 am
Oldtajmer: Treba još malo da sazri

Re: VW Buba

Postod kiki243 » Pet Mar 16, 2012 8:01 pm

8-)

Slika
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: VW Buba

Postod Pavle » Ned Mar 18, 2012 10:10 am

:thumbup:
Korisnikov avatar
Pavle
 
Postovi: 271
Pridružio se: Sre Nov 11, 2009 12:12 pm

Sledeća

Povratak na Volkswagen

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron