VW Scirocco Mk1 & Mk2 ( 1974-1992 )

VW Scirocco Mk1 & Mk2 ( 1974-1992 )

Postod HEMI 426 » Čet Feb 10, 2011 2:41 pm

Slika




Predstavljanje modela stvorenih na bazi velikoserijske mehanike sa dopadljivom kupe karoserijom, je trik star koliko i sama auto industrija. Skoro svi takvi pokušaji su bili uspešni jer je kupac dobija “sportski“ model, pouzdane mehanike a daleko jačeg imagea i pojave. Jedna od najuspešnijih priča tog tipa je ispričana od strane VW i trajala je skoro punih 20 godina.


Početkom 70tih, VW počinje da planira i projektuje nove modele koji bi raskrstili sa poznatom tehnologijom Bube. Dakle, vazdušno hladjenim boxer motorima je odzvonilo a inžinjeri iz Volfsburga uveliko razvijaju vodom hladjene, redne četvorocilindraše i platforme koje podržavaju prednji pogon. Upravo u to vreme se stvara i Golf I zamišljen kao okosnica proizvodnog programa VW-a. Ipak, u saradnji sa kućom Karmann sa kojom je Volkswagen bio povezan od samih početaka, na novoj A1 platformi ( Golf I i Jetta ) začet je projekat kupea koji bi upotpunio paletu. Za dizajn novog automobila ( kao i za izgled Golfa ) zadužen je bio, sada čuveni Giorgetto Giugiaro i njegova tek osnovana kuća Ital Design. Inicijalni dizajn je bio odmah prihvaćen a uz pomoć karoserista iz Karmanna, mali kupe zakošenog zadnjeg dela ubrzano je pripreman za premijeru. Ime Scirocco je dato prema vetru koji duva nad pustinjama Severne Afrike i uklapa se u nomenkalaturu ostalih VW naziva ( Passat, Golf, Jetta ).


Prototip:

Slika
Slika


Godine 1974, novi Scirocco je ugledao svetlost dana a interesantno je da je njegova premijera bila nekoliko meseci pre Golfa pa je tako velika inicijalna prodaja i popularnost zasnovana i na dobrom tajmingu prezentacije. U startu su ponudjena dva motora, 1,1 l i 1,5 litara, snage 50 i 75 KS. Iako je Scirocco imao iste performanse kao i Golf, drugacija karoserija, enterijer i sportski utisak su ga jasno diferencirali od ostale braće iz Volfsburga. Ubrzo, postaje dostupan i 1,6 litarski motor od 85 KS kao i GTi verzija koje su samo doprinele popularnosti. Tokom 1977 godine, hromirani branici se zamenjuju plastičnim a promene su samo estetske. Krajem 70 tih, VW počinje da razmišlja o nasledniku a uporedo sa razvijanjem nove verzije predstavljaju se varijante sa snažnijim motorima, odnosno sa 1.6
litarskim agregatom i ubrizgavanjem goriva i 1,8 litarskim karburatorskim motorom. Sa ovim jedinicama ispod haube, Scirocco je mogao da se pohvali dinamičnim performansama i agilnijom vožnjom.

Slika
Slika
Slika
Slika



Početkom 80tih, tačnije krajem 1981 godine, VW predstavlja i drugu generaciju Scirocca, popularno nazvanu Mk II. Poučen iskustvom, ponudjena su tri motora 1,5 ( 75 KS ), 1,6 ( 85 KS ) i 1,6 i ( 110 KS – ubrizgavanje ), kao i nekoliko paketa opreme. Dizajnerski, osnovni oblik je bio modernizovan i unapredjen ali nije bilo sumnje o kom se automobilu radi. Dve godine kasnije, umesto 1,6 litarskog motora od 85 KS ubacuje se 1,8 litarski agregat sa 90 KS a tri godine kasnije dolazi i ultimativni fabrički Scirocco pod imenom GLX i 1,8 litarskim motorom sa ubrizgavanjem koji je mogao da se pohvali sa čak 139 KS. Prodaja je i dalje bila na solidnom nivou ali se kraj već mogao predvideti jer je tržište za ovu klasu već počelo da popušta. Ipak, Scirocco je ostao u produkciji sve do 1992 godine kada je povučen iz prodaje posle preko 300 000 komada, prodavanih u celom svetu, najviše u Evropi i Severnoj Americi gde je ( kao i svi VW modeli ) bio veoma popularan. Nakon njega, na tržište je stigao poznati Corrado koji je koncepciju i filozofiju Sirocca podigao na viši nivo



Slika
Slika
Slika




izvor: AutoStart
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VW Scirocco Mk1 & Mk2 ( 1974-1992 )

Postod vranac » Čet Avg 25, 2011 8:20 am

niko ni da se zahvali za informacije o modelu koje je dobio,evo ja cu,hvala ti ,danima ne mogu da pronadjem neke informacije o ovom modelu.
montenegro
Korisnikov avatar
vranac
 
Postovi: 706
Pridružio se: Sre Avg 17, 2011 3:03 pm
Lokacija: beograd/zabljak
Oldtajmer: volvo 940(1990),
volvo 244(1982),
volvo 245(1981),
saab 900 turbo(1984)

Re: VW Scirocco Mk1 & Mk2 ( 1974-1992 )

Postod dmj » Čet Avg 25, 2011 9:15 am

Ako koga zanima, i o njemu sam baš nedavno pisao:

http://is.gd/KrdWqe
Korisnikov avatar
dmj
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sub Jan 29, 2011 6:42 pm
Oldtajmer: Nekoliko tisuća malih modela


Povratak na Volkswagen

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost