Volkswagen Type 2

Volkswagen Type 2

Postod Talladega_500 » Sub Dec 03, 2011 6:37 pm

Malo je reći da je Volkswagen Type 2, poznatiji u svetu kao Bus, Kombi i Transporter, bio bitan za Nemačkog proizvođača vozila. U istoriji Nemačkog narodnog auta najviše se spominje Type 1 (Beetle), ali koliko god je ovaj automobil bio značajan za opstanak Volkswagena toliko je i Bus bio značajan za proboj na globalna tržišta. Postoji nekoliko priča ko je najzaslužniji za razvoj Busa. Jedna od priča kaže da je Adolf Hitler želeo veće vozilo još iz dana kada je planirao Beetle koje će se prodavati kao porodični putnički van, ali i kao radnički van i pikap. Međutim, ništa nije urađeno povodom toga sve do 1946 godine. Navedene godine jedan od Volkswagenovih dilera iz Holandije Ben Pon je posetio Nemačku i želji da kupi određeni broj Beetlea i imao viziju sličnu onoj koju je imao Hitler deset godina ranije. Godinu dana kasnije Pon je pokazao Volkswagenovim inženjerima prve crteže sa idejom da se napravi van na bazi Beetle sa nosivosti do 690 kg. Međutim, zbog uspešne prodaje Beetlea Nemački gigant je davao prednost svom mališanu. Pon se nije predavao i nastavio je da radi sa Volkswagenovim inženjerima, a prvi prototip je bio spreman 1949 godine. U pitanju je bio van koji je mogao da smesti do sedam putnika u tri reda sedišta i koji je delio bazu sa Beetle kao i motor na vazdušno hlađenje. Na ovaj način Bus je imao značajno više prostora od tipičnih karavana iz tog perioda, a pošto je motor bio smešten pozadi i vozač je imao dovoljnu udobnost. Do zvaničnog predstavljanja 1950 godine Volkswagen je, pored vana, u liniju dodao i pikap. Prvi modeli su imali 1.2L motor iz Beetle koji je razvijao 25 ks i sa težinom od tek tonu je imao maksimalnu nosivost od 760 kg. Američke verzije su bile nešto moćnije (30 ks), a iako je Bus bio namenjen upravo za ovo tržište jako mali broj primeraka je završio na njemu do 1954 godine. Ono što je zanimljivo je da je Bus bio jako aerodinamičan za svoj period za razliku od ostalih kockastih vanova. U samom startu samo tri verzije su bile dostupne – osnovni Kombi koji je dolazio samo u plavoj boji i imao početnu cenu od $2,200. U sredini se nalazio Micro Bus sa više opreme i cenom od $2,365 dok je u samom vrhu bio Deluxe Micro Bus, koji je imao dvoboju i cenu od cenu od $2,500. U samog starta u ponudi je takođe bio i kamper koji je imao krevet na sklapanje za četiri osbe i mali sto. Publika je odlično primila Bus. Iako nije bio moćan ni brz, kupcima se svidelo što je lagan za vožnju, prostran, kvalitetan i kao većina Volkswagena iz tog perioda – jeftin. Američki magazin Motor Trend je imao jednu od prvih prilika da testira novi Bus koje je trebalo čak 75 sekundi da ubrza do 100 km/h (Volkswagen je ranije najavio da je 80 km/h idealna brzina za Bus, ali da je u stanju da dostigne i 100 km/h). Međutim, čak ni Amerikanci nisu uspeli da kriju oduševljene koliko je Bus udoban i lagan za vožnju. Do sredine 1950ih godina Bus je postao toliko popularan, najviše zato što nije imao konkurenciju, da Nemački gigant nije uspevao da proizvede dovoljan broj primeraka. Bus je uglavnom opstao bez promena do 1961 godine kada je snaga 1.2L motora povećana na 42 ks. Iste godine Bus dobiva prve konkurente na Američkom tržištu kao što su Ford Falcon Econoline i Chevrolet Corvair Van. Corvair je bio najbliži Busu sa motorom pozadi, ali sa standardnim I6 motorom (80 ks) je razvijao dosta veću snagu. To nije poremetilo prodaju i Volkswagenov predstavnik je i dalje bio najbolji za vožnju, a takođe je imao i najbolju završnu obradu, najviše prostora i najmanju potrošnju. Takođe je bio za 450 kg lakši pa se Chevroletova i Fordova prednost u snazi nije osetila. Sledeće 1962 godine Volkswagen predstavlja Bus sa moćnijim 1.5L motorom (52 ks) i maksimalnom nosivosti od 1,000 kg koji je vremenom potpuno zamenio 1.2L. Iste godine Volkswagen je proslavio proizvodnju milionitog Busa, ali je Nemački proizvođač vozila već tada vredno radio na novoj generaciji. Proizvodnja Busa prve generacije je prestala u Nemačkoj 1967 godine, ali je nastavljena u Brazilu do 1975 godine. Danas je Bus jedan od najvrednijih klasičnih vanova, a cene ređih modela, kao što je Samba sa 21 prozorom, ume da dostigne i $40,000.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Druga generacija Busa, predstavljena 1967 godine, je bila veća i moćnija, ali je zadržala sličnost sa Beetle uključujući platformu. Jedna od većih promena je bio broj prozora, po čemu je prva generacija bila jako poznata, a sada je Bus pružao samo po tri prozora na svakoj strani. Vrata za putnike su se takođe promenila pa je Bus tako postao prvo vozilo sa vratima na šinama. Enterijer je bio značajno veći, ali je i težina vozila porasla za čak 180 kg. Kao i prošlosti kupac je dobivao radnički i putnički van, pikap i kamper koji je bio $655 opcija na osnovnu cenu od $2,211. U samom startu svi modeli su imali 1.5L motor iz Beetle koji je razvijao 65 ks. Zahvaljujući ekstra težini maksimalna brzina je bila samo 104 km/h, ali sa potrošnjom od ispod deset litara na 100 km Bus je i dalje bio najekonomičniji van na tržištu. Po prvi put Volkswagen se pozabavio i sa sigurnosnim merama pa je tako druga generacija dobila značajno bolje rezultate na testovima sudara. I druga generacija je bila jako popularna među kupcima pa je tako dva milioniti Bus napravljen 1968 godine u Volkswagenovoj fabrici u Nemačkoj. Međutim, prodaja je neočekivano kočila u Severnoj Americi verovatno najviše zbog podatka da je Volkswagen nudio samo četiri brzine manualni menjač kao opciju. Tokom 1971 godine Bus konačno dobiva i disk kočnice po prvi put u istoriju, ali tada nastaju problemi na Američkom tržištu. Naime, muscle car era se svakako odrazila i na vanove pa su tako domaće kompanije do ranih 1970ih godina predstavile veće vanove sa V8 motorima koji su imali sličnu cenu kao Bus. Popularni Motor Trend magazin je stavio Bus na usporedni test protiv Chevrolet Beauville Sportvan, Dodge Royal Sportsman i Ford Chateau Club Wagon i iako je Bus i dalje imao najbolju završnu obradu i bio najbolji za vožnji ipak više nije imao prostor kao i maksimalnu nosivost i vuču kao Američki vanovi sa V8 motorima. Međutim, za svakodnevnu vožnju Bus je i dalje bio gazda u čemu su se slagali i kupci. To potvrđuje i prodaja pa je tako tri milioniti primerak prodat 1971 godine. Za 1972 godinu Bus dobiva novi motor iz Volkswagen 411, 1.7L koji je razvijao 72 ks čime je maksimalna brzina iznosila 120 km/h, a već sledeće godine Bus dobiva i svoj prvi (tri brzine) automatski menjač. Bus je uglavnom opstao bez promena sve do 1976 godine kada je dobio svoj najveći motor – 2.0L sa 67 ks iz Porsche 914 čime je cena skočila na čak $7,595, a svakako glavni razlog za visok rast cena leži u jakoj nemačkoj marki i poređenju sa dolarom. Iako je proizvodnja druge generacije završena u Nemačkoj posle 1979 godine, ona je nastavljena u Brazilu do današnjeg dana. Zanimljivo je da je trenutno moguće dobiti ovaj van kao kamper i u Evropi nakon što je jedna kompanija iz Holandije sklopila ugovor sa Volkswagen Brazil o uvozu.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Treća generacija, i ujedno poslednja sa Type 2 imenom i motorom pozadi, je publici predstavljena 1980 godine. Ovaj van, koji je sada nosio Vanagon oznaku, je imao mnogo moderniji dizajn i uglavnom nije delio linije sa prethodnikom. Volkswagen je u međuvremenu razmatrao nekoliko solucija, uključujući prednju vuču i motor napred ili u sredini, ali je izbor na kraju pao na poznatu i proverenu formulu sa motorom pazadi i zadnjom vučom sa kojima se najbolje iskoristio prostor. Sa dizajnerske strane Bus je bio potpuno novi i nije više delio bazu sa Beetle, a takođe je bio veći u svakom pogledu. Kao i u prošlosti izbor se svodio na radničku i putničku verziju, pikap i kamper, a pošto je putnička verzija činila oko polovinu prodaje Volkswagen je odlučio pružiti više prostora putnicima. Po prvi put enterijer je postao izuzetno kvalitetan sa punim izborom standardne i opcione opreme. U samom startu Volkswagen je ponudio par poznatih 1.6L (50 ks) i 2.0L (70 ks) motora kao i izbor četiri brzine manualnog i tri brzine automatskog menjača. Sa težinom od 1.5 tonu ni treća generacija nije bila brza, ali je Bus zadržao sve one karakteristike koje su ga krasile u prošlosti. Međutim, Nemački gigant je znao da Chrysler već tada radi na seriji novih putničkih vanova pod Plymouth, Dodge i Chrysler oznakama koji su trebali da se pojave u prodaji do 1984 godine pa je odlučio da se koncentriše na Evropsko tržište. Bus je tako 1982 godine dobio prvi dizel motor, veličine 1.6L sa 70 ks, koji je smanjio potrošnju na oko sedam litara, a godinu dana kasnije i seriju benzinskih 1.9L (snage 59-89 ks) i 2.1L (snage 90-112 ks) motora i uspeh je nastavljen na Evropskom tržištu. Proizvodnja treće generacije je prestala u Evropi 1990 godine, ali je nastavljena u Južnoj Africi sve do 2001 godine. Kada je 1991 godine Volkswagen predstavio seriju novih vanova ime je promenuto u Transporter (poznatiji kao Eurovan), ali je najveća promena bila prednja vuča i motor napred. Ova generacija, iako kvalitetna, ipak nije ostavila značajniji trag na tržištu niti je imala šarm i imidz kao prve tri generacije.

Slika

Slika

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Volkswagen Type 2

Postod nik vwk70 » Sub Dec 03, 2011 9:00 pm

SVAKA CAST TEKS I SLIKE SU ODLICNI ;)
Korisnikov avatar
nik vwk70
 
Postovi: 201
Pridružio se: Pet Maj 20, 2011 9:05 pm
Lokacija: vojka
Oldtajmer: vw k70l 1973

Re: Volkswagen Type 2

Postod Kabe » Čet Okt 25, 2012 5:11 pm

VW obustavlja proizvodnju Kombija nakon 63 godine

http://www.totalcar.rs/vw-obustavlja-pr ... e-2012-10/
ОПРЕМ ДОБРО!!
Korisnikov avatar
Kabe
 
Postovi: 432
Pridružio se: Čet Jul 16, 2009 2:52 pm
Lokacija: hcstp:://localhost/Beograd/Banovo Brdo/
Oldtajmer: Honda Civic EJ6

Re: Volkswagen Type 2

Postod Zlatko » Sre Avg 19, 2015 1:30 pm

U susednom selu kada sam prolazio video sam da po nekoj njivi ide jedan VW T2. Raspitao sam se za njega i covek mi je rekao da on ima nemacke papire.E sad kada bih ja njega kupio kakva je procedura da se on moze ponovo vratiti na drum. Hvala unapred na odgovoru
Korisnikov avatar
Zlatko
 
Postovi: 2
Pridružio se: Sre Avg 19, 2015 1:23 pm

Re: Volkswagen Type 2

Postod Sale NS » Sre Avg 19, 2015 8:24 pm

Zavisi koji si video, koje je godiste? Ako je taj noviji model od '84godine nema procedure, to vozilo ne podleze statusu oldtajmera, tacnije nema dovoljno godina i ne moze da se ocarini i registruje na nase table. Sacekaj dok udjemo u evropsku uniju pa ces onda moci. :)
Every single day, from dawn till dusk, you a find things to touch the heart and soul..Bmw A Way Of Life.
Korisnikov avatar
Sale NS
 
Postovi: 1002
Pridružio se: Pon Okt 05, 2009 9:54 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Volkswagen Type 2

Postod Zlatko » Sre Sep 09, 2015 9:13 pm

Mislim da je 1978. god ili nize,pa je znam da li je to dovoljno :|
Korisnikov avatar
Zlatko
 
Postovi: 2
Pridružio se: Sre Avg 19, 2015 1:23 pm

Re: Volkswagen Type 2

Postod vujo91 » Pon Dec 14, 2015 1:52 pm

Svaka cast za ove slike! Bas su dobre
Korisnikov avatar
vujo91
 
Postovi: 7
Pridružio se: Pet Dec 11, 2015 1:05 pm
Oldtajmer: Ford Bronco


Povratak na Volkswagen

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost