Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Postod Talladega_500 » Ned Dec 18, 2011 6:21 pm

Teško je zamisliti automobil čije predstavljanje je bilo bitnije za kompaniju nego šta je Golf predstavljao za Volkswagen. U poslednjih 38 godina Volkswagen je prodao 28.5 miliona Golfova širom sveta plus još dodatnih šest miliona Jetta koja je delila bazu i većinu mehanike sa Golfom, ali to je samo deo uspeha Nemačkog giganta. O razvoju Volkswagena ste ranije imali priliku da čitate na našem sajtu i sve je počelo sa Beetle još pre Drugog Svetskog Rata sa željom Adolf Hitlera da napravi Nemački narodni automobil. Tokom 1940ih i 1950ih godina Beetle, kao i van Type 2 (Bus), se prodavali u visokim brojevima što je dozvoljavalo Volkswagenu investicije u ostatak linije. Tokom 1960ih godina Beetle je polako počela da pokazuje svoje godine i nekada velika prodaja je počela da pada. Volkswagen je eksperimentisao sa dva modela (Type 3 i Type 4) koji su vremenom trebali da zamene Beetle, ali i pored veće tehnologije, moćnijih motora i modernijeg dizajna oba modela nisu zabeležili prodaju kakvoj se Volkswagen nadao. Tokom 1969 godine dešava se ključni momenat u istoriji Volkswagena kada je kupljen Nemački NSU. NSU je u tom momentu imao dva značajna proizvoda – model Ro 80 koji se pojavio u prodaji dve godine ranije kao i novi model K70 koji je trebao da debituje 1970 godine. Kupovinom NSU Volkswagen je dobio ono šta mu je značajno bilo potrebno, a to je automobil sa prednjom vučom, motorom napred i vodenim hlađenjem. K70 je opstao u proizvodnji samo pet godina najviše zato što je u velikoj meri konkurisao Volkswagenovom Audi 100, ali je služio kao baza za najprodavaniji Volkswagenov model svih vremea – Golf. Nemački gigant je počeo rad na Golfu početkom 1970ih godina, a u pitanju je bio kompakt hatchback u verzijama sa troje i petoro vrata, motorom napred i prednjom vučom. Iako je ova klasa postojala i ranije i mnogi smatraju 1965 Renault 16 kao osnivača klase, ipak je Golf taj koji je popularizovao ovu klasu i naterao kupce da obrate pažnju na nju. Za dizajn se pobrinuo Italijan Giorgetto Giugiaro koji je dizajnirao jedan od najpopularnijih automobila 1970ih godina. Iako je Golf imao kompaktne linije, zahvaljujući prednjoj vuči prostora unutra je bilo više nego dovoljno. Da bi zadovoljio standardne u potrošnji nastale tokom svetske naftne krize, Golf je ponuđen sa samo dva mala benzinska motora – 1.1L sa 49 ks i moćniji 1.5L motor sa 69 ks. Beetle je konačno mogla da odahne i njena proizvodnja je prebačena u Meksiko da bi se otvorila pozicija u Nemačkoj za proizvodnju Golfa. Iako je Volkswagen očekivao visoku prodaju, verovatno ni on sam nije očekivao da će u manje od dve godine biti prodato oko milion primeraka, a tokom prve generacije (1974-1983) čak 6.8 miliona primeraka. Tokom 1976 godine dešavaju se tri bitna momenata u istoriji Golfa. Jedan od njih je predstavljanje Golfa u Severnoj Americi gde se prodavao pod Rabbit oznakom kao i u Centralnoj Americi gde se prodavao pod Caribe oznakom. Drugi momenat leži u predstavljanju prvog Golf dizela koji je imao 1.5L motor sa 49 ks. Iako je ovaj model bio dosta spor (po nekim rekordima ubrzanje do 100 km/h je iznosilo čak 19 sekundi), njegova kombinovana potrošnja je iznosila ispod pet litara na 100 km. Poslednji, i verovatno najbitniji, momenat leži u predstavljanju sportske GTI verzije. GTI je imao 1.6L motor sa 110 ks i sa težinom od samo 830 kg takođe je imao ubrzanje do 100 km/h za ispod deset sekundi i maksimalnu brzinu od 160 km/h. Već tada Golf stiče veliko ime širom sveta i postaje prvi strani automobil koji se proizvodio u Americi još od 1920ih godina kada je, tokom 1978 godine, proizvodnja počela u Volkswagenovoj novoj fabrici u New Stanton, Pennsylvania. Iste godine Volkswagen predstavlja i Golf pickup (Caddy), a dve godine kasnije proizvodnja startuje i u Južnoj Africi gde je opstala sve do 2009 godine. Zahvaljujući svojoj izdržljivosti i reputaciji, velik broj proizvedenih 6.8 miliona Golfova prve generacije je preživeo, a veliki razlog za to ide i moderniji 1.6L turbo-dizel motor (68 ks) koji je pokazao da dizeli mogu uspešno da se nose sa benzincima.

Slika

Slika

Slika

Druga generacija Golfa je publici predstavljena 1983 godine na salonu automobila u Frankfurtu i u svakom pogledu dobila na dimenzijama. Dužina je bila veća za 180mm, širina za 55mm, a visina za 5mm dok je težina povećana za 120 kg. Iako su dizajnerske linije ostale veoma slične, dizajn je sada urađen od strane Nemačkih dizajnera. Kao i u prošlosti kupac je dobivao izbora hatchbacka sa troje i četvoro vrata i identičnim benzinskim i dizel motorima. GTI je i dalje bio u ponudi, ali sada sa 1.8L motorom sa 137 ks, a nešto kasnije i sa 2.0L motorom. Zanimljivo je da je do tada Golf postao toliko popularan širom sveta da je čak i Američkim kupcima ime promenuto iz Rabbit u Golf. Golf je odlično primljen od strane Američkih novinara gde je 1986 godine proglašen za automobil godine. Tokom 1986 godine Volkswagen predstavlja prvi Golf sa vučom na sve četiri točka. Ovaj Golf je nosio Syncro oznaku i bio urađen sa Austrijskom kompaniom Steyr-Daimler-Puch, a jedini motor kao opcija je bio 1.8L benzinac sa 97 ks. Zahvaljujući svojoj visokoj ceni, koja je bila i za 30% veća od Golfa sa prednjom vučom, u četiri godine proizvodnje samo proizvedeno je samo 26,000 primeraka. Njegova zamena je stigla u vidu Rallye Golfa koji je publici predstavljen tokom 1989 godine. Rallye Golf je imao 1.8L supercharged motor sa 161 ks i bio urađen da zadovolji homoligaciju, a sa cenom od 50,000 Nemačkih maraka (ili duplo više od Golfa GTI) samo 5,000 primeraka je napustilo Volkswagenovu fabriku u Belgiji. Do 1992 godine Volkswagen je predstavio čak 50 različitih verzija Golfa, a neke od najpoznatijih su deset milioniti (1988 godine), Country Golf za offroad vožnju (1990) i Wolfsburg Edition (1991). Tokom deset godina proizvodnje Volkswagen je proizveo 6.3 miliona Golfova druge generacije, a oko 150,000 njih je proizvedeno u TAS fabrici u Sarajevu u tadašnjoj Jugoslaviji.

Slika

Slika

Slika

Dugo očekivana treća generacija Golfa je ugledala svetlost dana 1991 godine i u pitanju je bio potpuno novi automobil u svakom pogledu. Paleta motora se sada svodila na benzince veličine 1.4L do 2.0L kao i 1.9L dizele. Najznačajniji od njih je bio prvi Volkswagenov dizel sa direktnim ubrizgavanjem goriva koji je predstavljen 1993 godine i bio najpopularnija kupovina. Pored hatchbacka sa troje i četvoro vrata, kupac je sada mogao da dobije i karavan, a počev od 1994 godine i potpuno novi kabrio. GTI se takođe vratio u ponudi, sada sa 2.0L motorom sa 150 ks, ali velika vest je bila predstavljanje i novih VR6 verzija. Ovi modeli su imali 2.8L V6 motore (kasnije i 2.9L) sa 172 ks (kasnije 188 ks) i sa ubrzanjem do 100 km/h za sedam sekundi do tog momenta bili najbrži serijski Golfovi ikada proizvedeni. Publika i novinari su odlično primili treću generaciju Golfa. Do 1999 godine čak 4.8 miliona Golfova širom sveta je pronašlo kupce, a ovaj automobil je takođe proglašen za 1992 automobil godine. Jedan od retkih problema desio se na Američkom tržištu. Naime, početkom 1990ih godina Volkswagen je prebacio proizvodnju Američkog Golfa iz Amerike u Meksiko i velik broj proizvedenih primeraka je bio veoma lošeg kvaliteta. Situacija je postala toliko loša da je Nemački gigant čak prestao da prima proizvode iz Meksičkih fabrika i do današnjeg dana je na lošem glasu po kvalitetu zahvaljujući navedenom skandalu. Zanimljivo je da je tokom 1990ih godina Volkswagen nudio razne verzije Golfova po uzoru na poznate rok bendove kao što su Pink Floyd (1994 godine), Rolling Stones (1995) i Boni Jovi (1996). Tokom 1996 godine Volkswagen je ponudio i specijalni GTI u čast 20 godina istorije ovog automobila, a proizvedeno je samo 1,000 primeraka. Međutim, do kasnih 1990ih godina konkurencija je napradovala u velikoj meri, posebno novi Ford Focus, i Volkswagen je shvatio da mora da razvije novi Golf ukoliko želi da opstane lider u klasi.

Slika

Slika

Četvrta generacija Golfa je predstavljena 1999 godine i pitanju je bio prvi automobil sa Volkswagenovom novom formulom sa kojom je Volkswagen trebao da postane viša klasa i da Škoda i Seat zamene njegovo nekadašnje mesto. Enterijer je sada bio u samom rangu sa luksuznim Audijem, a cena najveća u klasi. Iako je Golf zadržao sve one dizajnerske linije koje su ga krasile u prošlosti, dizajn je ipak bio novi u toj meri da kupci primete da je četvrta generacija u pitanju. U liniju motora su predstavljeni potpuno novi 1.4L, 1.6L, 1.8L i 2.0L benzinci kao i serija novih 1.9L Turbocharged Direct Injection (TDI) dizel motora. GTI je sada pružao novi 1.8L turbo motor sa 177 ks, ali za razliku od prošlosti nije se razlikovao u velikoj dizajnerskoj meri u poređenju sa ostatkom Golf linije. Tokom 2002 godine Volkswagen je predstavio GTI 337 Edition koji su imali više opreme i samo 1,750 primeraka je proizvedeno, a sledeće godine i GTI 25th Anniversary Edition u čast 25 godina postojanja GTI. Možda najznačajniji model je ugledao svetlost dana 2003 godine sa R32 oznakom i kupac je dobivao 3.2L V6 motor sa 237 ks. R32 je delio motor i 4WD sa Audi A3 i imao impresivno ubrzanje do 100 km/h za samo 6.2 sekunde. Na žalost, visoka cena kao i konkurencija u vidu Ford Focusa i Peugeot 206 (koji je skinuo Golf sa trona najprodavanijih automobila na Evropskom tržištu 2002 godine) je igrala veliku ulogu i Golf četvrte generacije se prodavao dosta lošije od svojih prethodnika – prodato je 4.3 miliona primeraka.

Slika

Slika

Peta generacija Golfa, predstavljena 2003 godine, po prvi put nije delila Golf za Evropsko i Američko tržište. U Evropi Golf je nastavio da se prodaje kao premium model, ali u Severnoj Americi, gde Škoda i Seat nisu dostupni, Golf je bio značajno jeftiniji model sa starijim 2.5L motorom kao i niskom cenom od samo $15,000. Ono što je bilo potpuno novo je suspenzija i veruje se da je Volkswagen privukao veliki broj Fordovih inženjera da dizajniraju suspenziju sličnu onoj koju je imao Focus koji je postavio standardne na svetskim tržištima. Lošija prodaja od planirane četvrte generacije je takođe naterala Volkswagen da smanji cenu Golf čime je kvalitet enterijera značajno opao. Golf je i dalje imao najkvalitetniji enterijer u klasi, ali sada više nije mogao da se bori sa Audijem. Kupac je dobivao izbor hatchbacka sa troje i petoro vrata i karavana, a počev od 2004 godine i mali crossover koji je nosio Golf Plus oznaku. Kabriolet je i zvanično ugašen, a njegova zamena je bio model Eos. Izbor motora je ostao identičan sa izuzetkom GTI koji je sada pružao 2.0L turbo motor sa 197 ks. Za one kojima je GTI bio preskup, Volkswagen je pružio i Golf GT sa prvim 1.4L motorom koji je kombinovao supercharger i turbo i razvijao 168 ks. Međutim, ovaj motor se nije pokazao kvalitetnim na duži period iako je još uvek u proizvodnju. R32 se ponovo ponašao u ponudi, sada sa 247 ks i maksimalnom brzinom od 250 km/h. Tokom godina Volkswagen je predstavio nekoliko specijalnih verzija kao što je GTI Edition 30 (u čast 30 godina postojanja GTI), Fahrenheit Edition, Speed Edition i Pirelli Edition. Nemački gigant je takođe u velikoj meri eksperimentisao sa Golfom i predstavio nekoliko koncepta. Jedan od njih je nosio W12-650 oznaku i pružao 6.0L W12 turbo motor iz Bentley Continental sa 650 ks, a tokom salona automobila u Ženevi 2008 godine svetlost dana je ugledao i TDI hibrid koncept koji je pružao posebnu potrošnju od samo 2.5 litara na 100 km. Golf pete generacije se proizvodio najmanje od svih Golfova, svega šest godina, a razlog leži u veoma visokim troškovima proizvodnje zbog kojih je Volkswagen morao da krene drugim putem.

Slika

Slika

Šesta, i ujedno i sadašnja, generacija Goolfa je predstavljena na salonu automobila u Parizu 2008 godine i u velikoj meri pratila dizajnersku školu ostatka Volkswagenove linije. Ovaj automobil je nastavio uspešnu formulu prethodnika, a novinari i publika su odlično reagovali. Golf je 2009 godine proglašen za svetski automobil godine, a prve godine je prodato preko 500,000 primeraka širom sveta. Kabrio se ponovo pridružio ponudi kao i GTI dok je novi Golf R (2.0L turbo sa 270 ks) zamenio R32. U čast 35 godina GTI, Volkswagen Motorsports se takmičio na 2011 24 sata Nurburgring trci sa specijalnim Golfom opremljenim sa 2.5L turbo motorom i šest brzina manualnim menjačem. Iako nijedan od tri Golfa na trci nije završio trku zbog mehaničkih problema, jedan od njih je ostvario najbolje vreme svega šest sekundi sporije od najbržeg automobila na stazi (Ferrari 458 Italia). Nagađa se da Golf sedme generacije treba da debituje za dve godine, a već sada se špijunske fotografije mogu naći po internetu. Kada god da se to desilo, od automobila se očekuju velika dela. Golf je trenutno treći najprodavaniji automobil svih vremena sa samo Ford F-Series i Toyota Corolla ispred. Da li Golf jednog dana može do prvog mesta? Pa rećemo samo da je Volkswagen nedavno objavio ambiciozan plan sa kojim planira postati najveći proizvođač vozila na svetu do 2018 godine. Golf igra veliku ulogu u tom planu tako da nemojte biti iznenađeni ako se to desi.

Slika

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Volkswagen Golf

Postod jugomotor » Ned Dec 18, 2011 10:23 pm

Od Marta 74. do danas preko 28.5 miliona komada,zatim Buba oko 22 miliona ........gde li je tu nasa Zastava.
Korisnikov avatar
jugomotor
 
Postovi: 204
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 4:41 pm

Re: Volkswagen Golf

Postod nik vwk70 » Ned Dec 18, 2011 10:28 pm

jako zanimljiv tekst odlicno :clap:
Korisnikov avatar
nik vwk70
 
Postovi: 201
Pridružio se: Pet Maj 20, 2011 9:05 pm
Lokacija: vojka
Oldtajmer: vw k70l 1973

Re: Volkswagen Golf

Postod Talladega_500 » Ned Dec 18, 2011 10:36 pm

Ako bi racunali Golfa i Jettu (jer Jetta i tako nije nista drugo nego sedan verzija Golfa) cifra bi bila daleko veca (oko 34.5 miliona).
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Volkswagen Golf

Postod topspeed » Uto Dec 20, 2011 3:08 pm

Dozvolio bih par ispravki... Dvojka GTI je bio u ponudi kao 1.8 8v sa 107 i 112ks, te 1.8 16v sa 129 i 139ks. 2.0 motor je imao samo u Sjevernoj Americi. Syncro je bio dostupan sa 1.8 90ks karburator i ajnšpric verzijama, a kasnije kao syncro GT i taj sa 97ks... rallye nije nikakav nasljednik modela syncro, iako su imali gotovo identičan pogon.
Jedinica GTI 1.6 je imao maksimalnu brzinu od 180km/h. Četvorka TDI je imao iste motore kao i trojka do uvođenja euro 3 norme, dakle 2000./2001. godine...malo više nepreciznosti za tekst o jednom takvom svima poznatom automobilu.
Korisnikov avatar
topspeed
 
Postovi: 89
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 12:26 pm
Lokacija: Zenica, BiH

Re: Volkswagen Golf

Postod jugomotor » Uto Dec 20, 2011 7:10 pm

topspeed je napisao:Dozvolio bih par ispravki... Dvojka GTI je bio u ponudi kao 1.8 8v sa 107 i 112ks, te 1.8 16v sa 129 i 139ks. 2.0 motor je imao samo u Sjevernoj Americi. Syncro je bio dostupan sa 1.8 90ks karburator i ajnšpric verzijama, a kasnije kao syncro GT i taj sa 97ks... rallye nije nikakav nasljednik modela syncro, iako su imali gotovo identičan pogon.
Jedinica GTI 1.6 je imao maksimalnu brzinu od 180km/h. Četvorka TDI je imao iste motore kao i trojka do uvođenja euro 3 norme, dakle 2000./2001. godine...malo više nepreciznosti za tekst o jednom takvom svima poznatom automobilu.

Golf GTI G60-160 KS Golf Limited 210 KS samo 71 komad,cena 68500 DM 1989godine.Bilo je jos nekih egzoticnih posebnih verzija.Ovi podaci se odnose na dvojku tip 19E.
Korisnikov avatar
jugomotor
 
Postovi: 204
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 4:41 pm

Re: Volkswagen Golf

Postod Izzy Panzer » Pet Dec 23, 2011 6:32 pm

:o GTI mk1 sa Pireli felgama, naj kulerskiji od svih 8-)
Si fractum non sit, noli id reficere
Slika
Kad ti život da limun, napravi limunadu. Kad ti da burek, jedi dok je vruć.
Korisnikov avatar
Izzy Panzer
 
Postovi: 180
Pridružio se: Uto Jun 14, 2011 11:37 am
Oldtajmer: Treba još malo da sazri

Re: Volkswagen Golf

Postod Vagabundo » Čet Dec 29, 2011 9:36 am

Golf 2 Country...jako redak za videti,bar na ulicama Beograda...pricao mi cale da ga je vozio dok je radio kao test vozac...Kaze da je to vrv najzahvalnija masina na svetu...
Korisnikov avatar
Vagabundo
 
Postovi: 18
Pridružio se: Pon Dec 19, 2011 3:08 pm

Re: Volkswagen Golf

Postod kd23se4 » Čet Dec 29, 2011 10:11 am

Krajem 80-ih/pocetkom 90-ih bio je jedan metalik zeleni u Ivana Ribara na N.Beogradu, a cini mi se da sam skoro video i jedan sivi
Korisnikov avatar
kd23se4
 
Postovi: 86
Pridružio se: Pet Dec 23, 2011 2:04 pm
Oldtajmer: Saab 900 T8
Saab 9-3 TiD

Re: Volkswagen Golf

Postod TRIO_driver » Čet Dec 29, 2011 11:37 am

Vagabundo je napisao:Golf 2 Country...jako redak za videti,bar na ulicama Beograda...pricao mi cale da ga je vozio dok je radio kao test vozac...Kaze da je to vrv najzahvalnija masina na svetu...


Preskup za odrzavanje, Kayaba zadnji amortizer 250 evra/kom.
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Volkswagen Golf

Postod HEMI 426 » Čet Dec 29, 2011 12:26 pm

Bio je jedan grafit sivi Country na taxiju u NS, do skoro. :crazy:
Inace, Naftagas je imao 2 kom kao sluzbena vozila, sta im je to trebalo ne znam ali mislim da se jos jedan i dalje vozi...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Volkswagen Golf

Postod TRIO_driver » Čet Jan 05, 2012 4:00 pm

Zeleni jos uvek parkiran u krugu Elektrovojvodine, nije sluzben, vec privatni auto, ali sa druge strane mislim da covek radi tamo, jer je cesto vidjen u dvoristu...
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Volkswagen Golf

Postod kd23se4 » Pet Jan 06, 2012 7:23 pm

NE CITITAJ POSLEDNJI POST!

Ako mu svi delovi kostaju kao amortizeri i moras da radis u Elektrovojvodini da bi to mogao da odrzavas :lol:
Korisnikov avatar
kd23se4
 
Postovi: 86
Pridružio se: Pet Dec 23, 2011 2:04 pm
Oldtajmer: Saab 900 T8
Saab 9-3 TiD

Re: Volkswagen Golf

Postod beogradski_fantom » Sub Jan 07, 2012 1:08 pm

Pita sin Bosanac caleta: Tata, tata, kada cemo kupit Golfa 6icu? - Kad izbace Golf 14, sine.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1508
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Volkswagen Golf

Postod mikicak » Sub Jan 07, 2012 8:54 pm

-jedan country, cacanskih tablica, tamno zelene metalik boje, vidjam povremeno u Kraljevu,a do pre 12 godina nisam ni znao da postoji ,dok ga nisam video uzivo u Rusiji,a i onda sam mislio da je neki rucni rad
Korisnikov avatar
mikicak
 
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Dec 31, 2010 10:40 am

Re: Volkswagen Golf

Postod TheWickerMan » Ned Jan 08, 2012 1:54 am

^^^ cesto je on u Kraljevu , bar ga ja cesto vidjam... :thumbup: doduse,video sam i jednog NP table pre par godina...
Slika
Korisnikov avatar
TheWickerMan
 
Postovi: 605
Pridružio se: Pon Jul 06, 2009 5:28 pm
Lokacija: Kraljevo
Oldtajmer: Alfa Romeo 75 1.8 I.E.

Re: Volkswagen Golf

Postod jozefin » Ned Nov 04, 2012 10:39 am

country golf se je prodajal samo v Nemčiji,zelo redki so.A čez motor diesel 2 ka ga ni še danes,poraba 5 l/ 100 km-zakon
in servisiraš si ga sam za 30 e,kajti za novega plačaš za servis okrog 500e :thumbup:
Korisnikov avatar
jozefin
 
Postovi: 4
Pridružio se: Ned Nov 04, 2012 10:16 am
Lokacija: Slovenija
Oldtajmer: VW golf 2,1987-TAS

Re: Volkswagen Golf

Postod Montoya » Ned Maj 05, 2013 9:35 pm

jednom prilikom listao sam Auto magazin izdat početkom 80-tih i bio je objavljen članak o džeti sa dva motora 1.6 GTI,jedan standardno a drugi nazad,to je bio valjda neki prototip,znači fabrički ne kućno budženje...
zna li neko nešto o tome,na netu nisam uspeo ništa naći
Korisnikov avatar
Montoya
 
Postovi: 31
Pridružio se: Sre Jul 21, 2010 11:35 am

Re: Volkswagen Golf

Postod Sale NS » Pon Maj 06, 2013 11:43 am

E samo kad smo poceli da pricamo o golfovima :mrgreen:
P.S. Dobar tekst.
Every single day, from dawn till dusk, you a find things to touch the heart and soul..Bmw A Way Of Life.
Korisnikov avatar
Sale NS
 
Postovi: 1002
Pridružio se: Pon Okt 05, 2009 9:54 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Volkswagen Golf

Postod nebkv » Pet Maj 17, 2013 4:12 pm

jugomotor je napisao:Od Marta 74. do danas preko 28.5 miliona komada,zatim Buba oko 22 miliona ........gde li je tu nasa Zastava.

Buba je ipak prica za sebe.Auto koji je proizvodjen u veoma malo izmenjenom obliku od 1938 do 2003 nije za poredjenje sa Golfom,mislim kada su brojke u pitanju
Ipak prakticno od Golfa 1 nista nije moguce iskoristiti na na primer Golfu poslednje generacije dok kod Bube iz 1938 i one iz 2003 to nije slucaj
Hocu reci da je to 22 miliona komada prakticno istog auta,dok je Golfova cifra od 28-29 miliona vezana za sest ili sedam razlicitih auta sa istim imenom ;)
Korisnikov avatar
nebkv
 
Postovi: 43
Pridružio se: Uto Dec 07, 2010 4:11 pm

Re: Volkswagen Golf

Postod . . . » Pet Maj 24, 2013 10:38 pm

Korisnikov avatar
. . .
 
Postovi: 1191
Pridružio se: Pon Apr 05, 2010 9:21 pm
Lokacija: Houston, TX

Re: Volkswagen Golf

Postod ČikaMoma » Pet Maj 24, 2013 11:55 pm

^ Bravo! :D :lol:
Korisnikov avatar
ČikaMoma
 
Postovi: 299
Pridružio se: Pet Sep 11, 2009 5:21 am
Oldtajmer: 1973 Zastava 750 Milicijski

Re: Volkswagen Golf

Postod . . . » Sub Maj 25, 2013 3:49 pm

Doduse mozda je malo i spam, ali ipak vredi gledati. . .

Korisnikov avatar
. . .
 
Postovi: 1191
Pridružio se: Pon Apr 05, 2010 9:21 pm
Lokacija: Houston, TX

Re: Volkswagen Golf

Postod Montoya » Sre Feb 17, 2016 8:26 pm

Montoya je napisao:jednom prilikom listao sam Auto magazin izdat početkom 80-tih i bio je objavljen članak o džeti sa dva motora 1.6 GTI,jedan standardno a drugi nazad,to je bio valjda neki prototip,znači fabrički ne kućno budženje...
zna li neko nešto o tome,na netu nisam uspeo ništa naći

http://www.carspyshots.net/showthread.php?t=2029
Korisnikov avatar
Montoya
 
Postovi: 31
Pridružio se: Sre Jul 21, 2010 11:35 am


Povratak na Volkswagen

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron