Volkswagen je koncept Minija napravio 1955

Volkswagen je koncept Minija napravio 1955

Postod Talladega_500 » Pet Feb 10, 2012 4:02 pm

To je trebalo da bude VW 600, sa dvocilindričnim bokserom od 18KS i prednjim pogonom

To sigurno niste znali: početkom 1955., četiri godina pre prezentacije genijalnog Minija, firma iz Wolfsburga imala je gotov projekat automobila takve koncepcije i oblika, koji je već na prvi pogled izgledao kao Minijev prethodnik. Za to doba revolucionarni model je trebalo da bude prvi kombi-limuzinski automobil u istoriji (dakle sa zakošenim repom) sa prednjim pogonom. Predstavio ga je, pod oznakom EA 48, tada 30-godišnji konstruktor Gustav Mayer (na prvoj slici danas kao 87-godišnjak).

Bio je to prvi mali automobil iz Wolfsburga i prvi samostalno razvijeni Volkswagen uopšte. Naime, legendarnu Bubu je 1935. konstruisao Ferdinand Porsche, u sklopu državnog konkursa za ‘narodni automobil’ (predstavljen kao Typ 60).

Novi model je bio dug samo 330 cm, a pružao je veći unutrašnji prostor od Bube, dugačke 407 cm! Pokretao ga je dvocilindrični bokser motor hlađenim vazduhom, koji je iz 594 ccm izvlačio 16KS. U osnovi radilo se o polovini Bubinog motora.

Međuosovinsko rastojanje je iznosilo 205 cm, auto je imao dovoljno mjesta za četiri osobe, a prtljažnik zapreminu od 155 litara.

Nakon prvih test vožnji zaključeno je da je motor od 594 ccm preslab. Zato je zapremina povećana na 700 ccm, a snaga na 18KS pri 3000 o/min, što je modelu EA 48 omogućavalo brzinu od 80 km/h.

VW EA 48 je bio prvi auto sa prednjim pogonom i McPhersonovim opružnim nogama, izmišljenim 1951. Dve decenije kasnije ta koncepcija je preplavila tržište

Prvim modelom, nakon pojačanja na 18KS, napravljeno je 2600 testnih kilometara na poligonima i 130 km u saobraćaju. Potvrđene su solidne vozne osobine sa tako malim motorom te dobra stabilnost i upravljivost. Posebno kada je Continental za 13-inčne točkove napravio novu generaciju guma 4.80x13. Motor je prosečno trošio šest litara, što je tada bilo ekonomično.

Nakon završenog ispitivanja, EA 48 je trebalo da počne da se prodaje kao VW 600, po ceni od 3.000 DM. Najjeftinija Buba je tada koštala 3.950 DM. Mada su mnogi imali velika očekivanja od prototipa jeftinog i funkcionalnog automobila, ispitivanja i razvoj naprasno su prekinuti 2. februara 1956. godine.

Razmišljalo se i o ugradnji dizelaša, umanjenoj verziji dvocilindričnog dizel boksera sa vazdušnim hlađenjem, kakav je 1951. u Bubi ispitivan u verziji 1.3

Ni danas nije potpuno jasno zbog čega je ugašen projekat koji bi Volkswagenu pružio nove tržišne mogućnosti i obezbedio možda još veći uspeh. Takvim konceptom se zatim proslavio britanski Mini, koji je 1959. dizajnirao Alec Issigonis. Najlogičnije objašnjenje: nakon godina sa početnim proizvodnim problemima, 1955. se zahuktala proizvodnja Bube i počeo je tržišni bum širom sveta. U Wolfsburgu su očigledno odlučili da se koncentrišu na taj model, koji je postajao ‘zlatna koka’ i da mu ne prave internu konkurenciju.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Volkswagen je koncept Minija napravio 1955

Postod nik vwk70 » Pet Feb 10, 2012 8:09 pm

Bravo ovo prvi put vidim :clap:
Korisnikov avatar
nik vwk70
 
Postovi: 201
Pridružio se: Pet Maj 20, 2011 9:05 pm
Lokacija: vojka
Oldtajmer: vw k70l 1973

Re: Volkswagen je koncept Minija napravio 1955

Postod HEMI 426 » Sub Feb 11, 2012 1:08 am

Nisam ni ja znao za ovaj prototip, vrlo interesantno. Ali ne znam cemu poredjenje sa Minijem? Ovaj VW je tehnicki prepisan Citroen 2CV a ne Mini. Spacek je takodje imao 2 cilindarski boxer, hladjen vazduhom, montiran napred, koji je pokretao prednje tockove. Cak i konstrukcija prednjeg dela ( ispod haube ), polozaja motora je slicna kod VW i Citroena.

Sa druge strane, cak i da zanemarimo direktan uticaj Citroena, tu je i (nekad popularna ) nezavisna nemacka fabrika Lloyd, ciji su svi modeli imali 2 cilindrase koji su pokretali prednju osovinu. Lloyd je poceo da se proizvodi 1950 godine, dakle, citavih 5 godina pre ovog prototipa, a ti automobili su bili komforniji, opremljeniji i lepsi nego ovaj VW.


Minijev tehnicki layout je drugaciji, popreko postavljen redni motor, sa 4 cilindra i vodenim hladjenjem i menjac ispod koji pokrece prednje tockove. Osim toga sto su im isti pogonski tockovi, VW i Mini nemaju nikakvih dodirnih tacaka.


Nije bez razloga sto ovaj auto nije poznat. Nije bio nista posebno i koncepcija je vec bila uveliko provaljena kad je trebao da izadje na trziste. VW je mudro iskulirao, zbog Bube prvenstveno ali i zbog svih ovih razloga...

Na kraju, bilo bi tesko proceniti koji je dvocilindras jeziviji, taj VW 600 ( boxer 2 cilindra ) ili Trabant ( redni 2 cilindra )... :wtf: :mrgreen:
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Volkswagen je koncept Minija napravio 1955

Postod starac vujadin » Sub Feb 11, 2012 8:37 pm

Vukasine, napisa ga za 5 :thumbup:
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 888
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Re: Volkswagen je koncept Minija napravio 1955

Postod HEMI 426 » Sub Feb 11, 2012 9:15 pm

Bio sam nesto posebno nadahnut... a i ne volim kad neko dira Minija. To mi je jedan od drazih klasicnih automobila iako nemam nikakvih pretenzija da ga imam :D
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Volkswagen je koncept Minija napravio 1955

Postod Sasha » Sub Feb 11, 2012 9:19 pm

HEMI 426 je napisao:....ne volim kad neko dira Minija.

Mi nismo takvi na ovom forumu...
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0


Povratak na Volkswagen

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost