Chrysler Airflow

Chrysler, Dodge, Plymouth i ostali

Chrysler Airflow

Postod Talladega_500 » Pon Maj 11, 2009 5:05 am

Chrysler Airflow je bio prvi automobil uradjen sa idejom da bude sto manje otporan na vazduh. Proizvodio se od 1934 do 1937 godine. U istom periodu u proizvodnji je bio i gotovo identican DeSoto Airflow.
Airflow je nastao sasvim slucajno kada je Chryslerov inzenjer Carl Breer dosao na ideju da napravi automobil koji bi se lakse probijao kroz vazduh, a za inspiraciju je sluzilo M-10000 voz iz tog perioda. U tom periodu raspored tezine kod vecine auta je bio 65-35, sto se penjalo i do 75-25 dok kod Airflowa u pitanju je bio 54-46. Prve godine je prodano 10,839 primeraka i veruje se da su samo 3 prezivela. Druge godine je predstavljen jos jedan model sa slicnom teorijom, Airstream, koji se pokazao daleko popularnijim najvise zahvaljujuci lepsem dizajnu. Proizvodnja Airflowa je bila oko 8,000 ili 4 puta manja od Airstream. U 1936 godini je prodato 6,275 Airflow (preko 52,000 Airstream). To je bio znak Chrysleru da ugasi Airflow i poslednje 1937 godine je napravljeno oko 4,500 primeraka. Jedan od razloga za neuspeh je bio problem sa kvalitetom prvih modela i dok je problem popravljen kupci su se vec okrenuli drugim modelima.
Rumor je da je Ferdinand Porsche importovao Chrysler Airflow u Nemacku i da mu je sluzio kao inspiracija za proizvodnju Volkswagen Beetle.
Airflow je takodje sluzio kao dizajnerska inspiracija mnogih drugim popularnim vozilima kao sto su Toyota AA i Volvo PV 36 Carioca.
Aero dizajn je koristen tokom 1980ih od strane Forda na mnogim popularnim vozilima, pre svega Thunderbird i Taurus.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

Carroll Shelby on a 1965 Ford Mustang Shelby GT350 je napisao:"It was fun to blow off a Porsche with a $3900 donkey."


Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 1815
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Chrysler Airflow

Postod Talladega_500 » Sub Dec 05, 2009 4:44 pm

1934-1937 Chrysler Airflow je bio proglašen jednim od automobila koji su napravili najveću razliku tokom 1930ih godina. Dok u navedenoj rečenici ima mnogo istine, Airflow je takođe umalo bankrotirao Chrysler.

Ideja za proizvodnju ovog automobila počinje krajem 1927 godine. Carl Breer, jedan od trojice glavnih inženjera Chryslera, je gledao u nebo i primetio nešto za šta je mislio da je ptica. Međutim, posle kraćeg gledanja Breer je saznao da je ipak avion u pitanju koji je leteo na visokoj visini. Breer se zapitao ako avion sa svojim dizajnom može da se pomera sa tolikom brzinom bez velikog otpora vazduha, zašto se ista formula nebi mogla primeniti i na vozove, kamione, pa čak i na automobile? Malo da je Breer znao da Union Pacific Railroad već planira voz sa sličnom idejom (koji se zvao M10000 i krenuo sa upotrebom 1934 godine), ali su Breera mnogo više zanimali automobili. U istom periodu čak i najbolji automobili su jedva dostizali 90 mph (144 km/h) i Breer je shvatio koliki problem vetar može da predstavlja. Breer je ideju predstavio Walker Chrysleru, vlasniku i osnivaču Chryslera, koji je brzo dao zeleno svetlo za proizvodnju. U Dayton, Ohio je napravljen tunel za testiranje otpornosti vetri, a do kraja 1932 godine prototip je bio spreman. Breer je u početku imao plan sa tri sedišta napred i dva nazad, ali je Chrysler brzo odbio ovu ideju. Međutim, Breer je uspeo da ostvari ostatak želja. Prednja sedišta su bili pomerena za oko pola metra u poređenju sa ostalim automobilima iz tog perioda, što je davalo odličan raspored težine od 45/55%. Što je još bitnije zadnja sedišta su bila daleko od točkova što je davalo jako udobnu vožnju, a sedišta su bila široka više od metar. Za dizajn se postarao Oliver Clark, kome je M10000 voz služio kao inspiracija, ali i avioni iz istog perioda. Originalni plan je bio da se Airflow prodaje samo kao DeSoto (jedna u nizu Chryslerovih divizija), ali je Walter Chrysler bio toliko oduševljen sa ovim automobilom da je odmah naredio da se prodaje i pod njegovim imenom. Chrysler je takođe smatrao da je Airflow perfektan način da se proslavi desetogodišnjica kompanije. Na kraju je izbor pao da se Airflow prodaje i kao Chrysler i kao DeSoto. Chrysler je dolazio u četiri različite verzije, koje su se uglavnom razlikovale po dužini, i sa I8 motorima dok je DeSoto dolazio u samo jednoj verziji i to sa I6 motorom. Airflow je pokretao 299cid/4.9L I8 motor sa 122 ks dok je kasnije predstavljen i veći 384cid/6.3L I8 motor sa 150 ks. Tokom testa na Bonneville Salt Flats Airflow I8 je dostigao brzinu od 95.7 mph (153 km/h), a takođe je vožen 500 milja (800 km) pri prosečnoj brzini od 90 mph (144 km/h) i 24 sata pri prosečnoj brzini od 84.43 mph (135 km/h). Nakon predstavljanja početkom 1934 godine Airflow je odlično primljen od strane novinara i kupaca posebno zahvaljujući svojoj niskoj ceni od $1,345, a rumor kaže da je već prvog dana naručen rekordni broj. Kupac je dobivao izbor sedana sa četvoro vrata, koji je ujedno bio najpopularni model, pa Town Sedan (sedan sa prekrivenim bočnim staklima), Brougham (sedan sa dvoje vrata) i coupe. Publici je takođe predstavljen Airflow i pod Imperial imenom (Imperial je bio Chryslerova luksuzna divizija) sa početnom cenom od $1,625. Imperial je takođe mogao da se dobije i kao limuzina sa cenom od $5,145, što je bilo za $350 više od glavnog konkurenta, Cadillac V12. Međutim, oduševljenje je kratko trajalo. Posle solidne prodaje u početku, publika se iznenada okrenula drugim automobilima. Kupci se uglavnom okretali Oldsmobile, koji je imao rast prodaje od 128% 1934 godine, a i oni verni kupci Chryslera su uglavnom kupovali modele sa I6 motorima. 1933 godine, 45% prodatih Chryslera su imali I8 motor, ali dolaskom Airflowa taj broj je pao na 31%. Još gore je prošao DeSoto. Iako je Velika Depresija polako prolazila i kompanije se oporavljale, prodaja DeSoto je pala za čak 39% 1934 godine. Prve godine je prodato 10,839 primeraka, što je bilo daleko od očekivanja, pa je u pomoć pozvan dizajner Normal Geddes. Geddes je dodao novu haubu i gril kao i drugačije branike, ali ni to nije pomoglo pa je 1935 godine prodaja pala na 7,751 primerka. Na sreću dilera, Chrysler je iste godine predstavio dva nova automobila, Chrysler i DeSoto Airstream, koji su bili urađeni sa sličnom formulom, ali su imali mnogo privlačniji dizajn. Do 1936 godine Brougham i Town Sedan su izbačeni iz ponude, a prodaja je nastavila da pada na 6,275 primeraka. Poslednja godina ovog automobila je bila 1937 kada je prodato 4,603 primraka. Do tada Walter Chrysler je brojao svoje poslednje dane života i verovatno se pitao gde je pogrešio. Razlog verovatno leži u tome da je Chrysler, iako mnogo pažljiv, odobrio koncept koji se njemu dapao bez neke veće pretrage hoće li se i publici dopasti.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

Carroll Shelby on a 1965 Ford Mustang Shelby GT350 je napisao:"It was fun to blow off a Porsche with a $3900 donkey."


Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 1815
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija


Povratak na Chrysler Co.

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost