Kubelwagen

Vojna, teretna, dostavna vozila, autobusi i ostali...

Kubelwagen

Postod vietnamac » Uto Feb 23, 2010 8:11 pm

Како стоји ситуација са кубелвагеном,ја га још нисам видео на нашим просторима,ако неко има нешто могао би да окачи слику-е.
Korisnikov avatar
vietnamac
 
Postovi: 11
Pridružio se: Sre Feb 17, 2010 8:47 am

Re: Kubelwagen

Postod HEMI 426 » Sre Feb 24, 2010 1:11 am

Situacija je losa... Em je napravljen u mnogo manje primeraka nego saveznicki pandan Willys, em je to uvek bio neprijateljsko vozilo pa su se prema njemu tako i ponasali, em oni primerci koji su ostali kod nas su bili napusteni od strane nemaca... Koliko znam, Braca iz muzeja bi trebao da ima jednog i jednog Schwimenwagena ( taj stoji u muzeju )...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Kubelwagen

Postod djape1977 » Sre Feb 24, 2010 2:35 am

jedini vagen koji mi se svidja
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Kubelwagen

Postod super 600 » Sre Feb 24, 2010 1:32 pm

Kibelvagena ima podosta u Srbiji, najviše u funkciji kokošarnika i sl. Ima ga i u muzeju. Inače je proizvodnja brzo zaustavljena jer se (osim što je oblikom podsećao na terenca) pokazao potpuno neupotrebljivim). Po Evropi se i kotrljao, ali ga je Romel prokleo u Africi kao najgore ratno vozilo koje je imao u upotrebi. Pregrejavao se, zakopavao u najmanji pesak i sl. Švabe su ga u bežaniji krajem rata rado ostavljali svuda gde su bili, tako ih je i po Srbiji ostalo. Sedamdesetih je VW pokušao da ga reinkarnira sa nekom plastičnom karoserijom, ali ni taj se nije proslavio.
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: Kubelwagen

Postod gibanitza » Sre Feb 24, 2010 3:00 pm

Pored tih Bracinih primeraka takođe postoji i ova malo modernija varijanta Typ181. Znam za jedan takav primerak, maslinasto zelene boje, u Beogradu, pre je bio u Vračaru, jedno vreme se nalazio u naselju Veljko Vlahović a u poslednje vreme ga nisam viđao.

Zanimljivo vozilo u svakom slučaju a ne bih se baš složio sa prethodnim postom da je bio toliko loš.
Korisnikov avatar
gibanitza
 
Postovi: 10
Pridružio se: Pon Maj 11, 2009 9:05 pm

Re: Kubelwagen

Postod super 600 » Sre Feb 24, 2010 3:33 pm

Zanimljivo vozilo u svakom slučaju a ne bih se baš složio sa prethodnim postom da je bio toliko loš.
Greška u izrazu. Nije bio loš, kao ratno vozilo bio je NEUPOTREBLJIV! Zanimljiv je možda izgledom, inače je obično vazdušno sokoćalo kao i sve bube, sklon pregrejavanju, loše prohodnosti, o promaji i da ne pričam... Voleo bih krajnje logički da čujem odgovor za šta je ovo vozilo bilo upotrebljivo?
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: Kubelwagen

Postod trollhattan » Sre Feb 24, 2010 6:00 pm

VW Kubelwagen(umlaut sa dve tackice,cita se kibel) je bio slab terenac vec zbog same
svoje koncepcije na osnovi bube.Samo, da ih po Srbiji ima u obliku kokosarnika koliko
hoces,to ni slucajno,ni sada,nit je bilo.Onaj sto je drndao u "Otpisanima" i "Balkan-
Ekspresu" je vlasnistvo FRZ Kosutnjak i krpe ga tu i tamo za potrebe snimanja.
Bez obzira na njegove skromne tehnicke mogucnosti,ipak je cenjeni oldtajmer.
Ovde da se kaze i to da on bas i nije bio neuspesan,a i da jeste,vrednost mu nije manja
jer je ipak bio vozilo Vermahta.Malo ljudi takodje zna,da je nemacka armija koristila
vise zapreznih vozila nego sto se misli,(jer se to u igranim filmovima ne vidi).
VW 181 je pravljen u sveopstem hippy trendu povratka prirodi,kad i Dyane Mehari i jos
neki,a komercijalni uspeh,doduse mrsav,imao je samo u USA,gde su ga kupovali atrak-
cije radi uz zvucnu reklamu za (ne)poznavaoce.Na terenu je bio jos gori,jer nije doneo
nista novo.On doduse nije ni zamisljen nista vise nego kao vozilo za plazu i zezanje.
VW Schwimmwagen je nesto potpuno deseto,ta amfibija je uzasno skup i redak kolek-
cionarski primerak.Pogledati u Muzeju u Majke Jevrosime,kod Brace Petkovica.
I na kraju,sta ce ovo ovde,kad imamo pod "Vozila za spec. namene"?
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Kubelwagen

Postod vietnamac » Sre Feb 24, 2010 7:35 pm

super 600 je napisao:Z inače je obično vazdušno sokoćalo kao i sve bube, sklon pregrejavanju,


Склон прегревању због блицкрига...швабе га нису ладиле....шалим се,дали је он пре 60 година био добар или није то зна онај ко га је возио и сервисирао није на мени да ......интересантно је да је вермахт користио такву кршину....он је за мене олдтајмер и то веома леп.



е управу је троллхатан...моја грешка админ треба да ово пребаци у ''возила за спец.намене''
Korisnikov avatar
vietnamac
 
Postovi: 11
Pridružio se: Sre Feb 17, 2010 8:47 am

Re: Kubelwagen

Postod Sasha » Sre Feb 24, 2010 9:26 pm

Prebačena tema.
Vijetnamac, zamolio bih te da pišeš latinicom, ne želim da brišem poruke bez veze ;)

Deo pravilnika foruma:

§ 6. Pismo foruma

Zvanično pismo foruma je latinično.
Ćirilične poruke i korisnička imena će biti obrisani bez ikakvog obrazloženja. Ukoliko ste u mogućnosti, koristite slova sa dijakriticima (šđčćž), nije ih Vuk Karadžić džabe izmislio, a i mnogo je razumljivije.
Isto tako, svaka upotreba slova w umesto v, sh -š, tj-ć i sličnih nepismenih formata, posle prvog upozorenja povlači za sobom permanentni ban. Ovde nepismenima nije mesto!
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Kubelwagen

Postod gibanitza » Sre Feb 24, 2010 9:26 pm

super 600 je napisao:Zanimljivo vozilo u svakom slučaju a ne bih se baš složio sa prethodnim postom da je bio toliko loš.
Greška u izrazu. Nije bio loš, kao ratno vozilo bio je NEUPOTREBLJIV! Zanimljiv je možda izgledom, inače je obično vazdušno sokoćalo kao i sve bube, sklon pregrejavanju, loše prohodnosti, o promaji i da ne pričam... Voleo bih krajnje logički da čujem odgovor za šta je ovo vozilo bilo upotrebljivo?


Bojim se da sa ovakvim Vašim stavom nema mnogo mesta za argumentovanu raspravu. No, pokušaću:

Imao sam dve Bube, vozio ih po svakakvim bespućima, po svim vremenskim uslovima i godišnjim dobima. Sledeće stvari su iz ličnog iskustva.
Pregrevanje? Ne znam o čemu se govori? Kako je moguće pregrejati vazdušno hlađeni motor nije mi jasno? Krenimo od pretpostavke da govorimo o ispravnom, iole održavanom, vozilu/motoru - tako nešto je nemoguće da se desi. Radijalna turbina koja je zakačena na osovinu alternatora/diname koju pokreće remen preko radilice tako da je hlađenje apsolutno adekvatno trenutnom broju obrataja a pri ler gasu motor se nikako ne može pregrejati, jedva da dostiže radnu temperaturu. Šta više, čak i u slučaju pucanja remena na početku Begaljičkog brda možete se popeti do vrha po sunčanom junskom danu bez da napravite ikakav defekt na motoru. Druga je stvar što su Bube veoma tolerante na vežbanja raznih "majstora" pa se svašta može videti, poput poskidanih šus plehova, pokidanih dihtunga, prljavih rebara na cilindrima i sl. Dakle, vazdušno hlađeni motor koji je pogonio VW-e je definitivno simbol robustnosti i izdržljivosti zbog jednostavnosti a jedine mane su mu mala snaga i kod kasnijih modela veća potrošnja. Treba pomenuti to što iz istog bloka motora koji fabrički daje oko 36KS možemo uz malo gimnastike izvući laganih 70KS i ostaviti ga bez ikakve brige na istom menjaču a poznati su i ekstremniji poduhvati.

O kakvoj promaji pričamo? Poredimo li možda otvoreno ratno vozilo sa jednim od najbolje zaptivenih automobila na svetu? Opet se vraćam na dobro održavanu Bubu: automobili do '72 su imali problem sa zatvaranjem vrata jer su tako dobro dihtovali da se pri zatvaranju vrata podizao pritisak u kabini što je odbijalo sama vrata te je bilo potrebno malo odškrinuti prozor ako čovek nije hteo da zapinje. Posle '72 su stavili ventilacione otvore iza zadnjih bočnih stakala što im je omogućilo bolju ventilaciju i lakše zatvaranje vrata. Takođe poznat je opšti slučaj da su Bube mogle određeno vreme da plutaju na vodi, čak je i od serijskih vozila bilo relativno lako napraviti amfibiju. A ako mislite na to što je Bubu pa i Kubela moguće voziti bez pola limarije bojim se da vam je tvrdnja besmislena.

Što se voznih karakteristika i upotrebljivosti na terenu tiče to može da zna samo Hans koji ga je vijao kroz Češku, Poljsku, SSSR početkom 40tih. Dakle, složio bih se sa Vijetnamcem.

Poređenje, eventualno, sa Willysom je kanda neodgovarajuće jer govorimo o mnogo komplikovanijem, težem i skupljem vozilu...

Generalno, bojim se da je u Vašem komentaru prisutan kompleks koje postoji uzajamno između ljubitelja VW-a i FIAT-a. Prisustvovao sam zajedničkom skupu Fićista i Udruženja Buba Beograd na sajmu prošle godine i bilo je zanimljivo koliko su ljudi rezervisano, da ne kažem drugu grublju reč, gledali jedni druge i automobile iz suprotnog tabora. Lično, ljubitelj sam obe fabrike!
Korisnikov avatar
gibanitza
 
Postovi: 10
Pridružio se: Pon Maj 11, 2009 9:05 pm

Re: Kubelwagen

Postod trollhattan » Sre Feb 24, 2010 10:30 pm

Oh ne,ne zapocinjimo!
Svemoguci genijalac Ferdinand Porsche je sigurno znao sta radi,kad je dobio zadatak da
konstruise lako transportno vozilo Tip 82(prototip 62) na bazi raspolozive tehnike.
Poredjenje medjutim sa Jeepom je besmisleno i spada u domen diskusije laika.
Vec zamisljam kako se Super 600 naostrio sa novim argumentima. Nema potrebe.
Takodje mi je stran rivalitet ili vredjanje drugih marki(i Trabant ima karakter).
Ko je poznavalac,neka komentarise nesto drugo.
Zato,bolje uzivajte u ovoj autenticnoj slici sa Istocnog fronta.
Slika
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Kubelwagen

Postod vietnamac » Čet Feb 25, 2010 12:37 am

Sasha je napisao:Prebačena tema.
Vijetnamac, zamolio bih te da pišeš latinicom, ne želim da brišem poruke bez veze ;)

Deo pravilnika foruma:

§ 6. Pismo foruma

Zvanično pismo foruma je latinično.
Ćirilične poruke i korisnička imena će biti obrisani bez ikakvog obrazloženja. Ukoliko ste u mogućnosti, koristite slova sa dijakriticima (šđčćž), nije ih Vuk Karadžić džabe izmislio, a i mnogo je razumljivije.
Isto tako, svaka upotreba slova w umesto v, sh -š, tj-ć i sličnih nepismenih formata, posle prvog upozorenja povlači za sobom permanentni ban. Ovde nepismenima nije mesto!



Друже Sasha (нисам ја то написао ..ти си),када промените тачку 6. ја ћу се опет вратити на форум,ништа личо..до тада свим члановима искрен поздрав.
Korisnikov avatar
vietnamac
 
Postovi: 11
Pridružio se: Sre Feb 17, 2010 8:47 am

Re: Kubelwagen

Postod HEMI 426 » Čet Feb 25, 2010 2:34 am

Ja ne znam mnogo o Kubelwagenu ali je nesumnjivo interesantan auto. Iskreno, sumnjam da je bio neupotrebljiv na terenu ali je verovatno zaostajao iza Willysa koji je bio 4x4. Sa druge strane, Kubelwagen je bio tezak samo 550 kg ( neki izvori ), imao je nezavisno vesanje, sper diferencijal i navodno su mu manevarske sposobnosti bile odlicne. Jos jedna stvar, u prilog kvalitetu Kubelwagena je i to sto je on ozbiljno razvijan ( duze nego Willys koji napravljen na frku ) i sigurno je doprineo svim nemackim ratnim uspesima. Ne verujem da bi Nemci zapocinjali takve ratne pohode sa neadekvatnom tehnikom. Osim toga, Kubelwagen nije trazio antifriz i nije mogao da dobije metak u hladnjak a to su korisne stvari ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Kubelwagen

Postod gibanitza » Čet Feb 25, 2010 7:42 am

VW vazdušno hlađeni motor je imao tolike zazore da je bilo moguće i pri gubitku ulja preći nekih 10-20 kilometara i dovući se na sigurnu lokaciju.
Korisnikov avatar
gibanitza
 
Postovi: 10
Pridružio se: Pon Maj 11, 2009 9:05 pm

Re: Kubelwagen

Postod sekula » Čet Feb 25, 2010 5:39 pm

vietnamac je napisao:Како стоји ситуација са кубелвагеном,ја га још нисам видео на нашим просторима,ако неко има нешто могао би да окачи слику-е.


Pozdrav,

Godine 1989-90, nisam bas siguran, u Sr.Karlovcima se snimao film Balkan Expres. Tada sam bio srednjoshkolac i igrom sluchaja, na velikom odmoru, dodje covek i pita ko hoce 7 dana da izigrava nemackog vojnika, bice mu placeno i opravdano :). Naravno, prijavim se sa jos par drugara tako da smo nedelju dana shetali, u shvapskim unifromama, po Karlovcima, sa sve SHMAJSERIMA :) I....jedan dan pojavio se Kubelvagen. Interesantan, ali moram reci da nisam bas ostao impresionaran, valjda sto mi je Wilys stalno broj jedan. Pojavio se tu i jedan stari vojnicki Zundap...mislim da ga je pokojni Bata Stojkovic vozio.

Na zalost, video sam ga samo jedan dan tako da nisam uspeo da ga slikam jer nisam imao fotoaparat, a mobilni sam bio zaboravio :) :)

Dok sam ga razgledao jedan stariji covek mi je rekao da je na Kubelvagenu polagao vozacki ispit u Zagrebu posle rata.
Korisnikov avatar
sekula
 
Postovi: 17
Pridružio se: Uto Feb 16, 2010 11:41 am

Re: Kubelwagen

Postod trollhattan » Čet Feb 25, 2010 9:02 pm

Verujem ti za pricu,ali mobilni 1989.-90. ?
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Kubelwagen

Postod sekula » Čet Feb 25, 2010 10:32 pm

trollhattan je napisao:Verujem ti za pricu,ali mobilni 1989.-90. ?


Pa shto mi ne bi verovaro za Balkan Expres imam i fotke, al bez Kubela (samo sa Shmajserom)!
A za mobilni je shala mala,NARAVNO! Nije ih bilo 89-90, bar ne u srednjim shkolama sigurno :)
Aludirao sam na danashnje vreme kad skoro svako kod sebe ima i kamericu pa je lakshe ovekoveciti neke trenutke.
Poslednji put menjao sekula dana Čet Feb 25, 2010 10:59 pm, izmenjena samo jedanput
Korisnikov avatar
sekula
 
Postovi: 17
Pridružio se: Uto Feb 16, 2010 11:41 am

Re: Kubelwagen

Postod trollhattan » Čet Feb 25, 2010 10:54 pm

Da,vidim,mozak mi nikad ne konstatuje smajlije,neznam ni sam zasto.
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Kubelwagen

Postod presvjetli » Čet Feb 25, 2010 11:35 pm

Navodno je na Paragovu jedan,ali se sav sasuo od rdje. Bracinog sam video na izlozbi tajmera u SM.
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Kubelwagen

Postod presvjetli » Pon Mar 08, 2010 10:41 pm

ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Kubelwagen

Postod super 600 » Uto Mar 09, 2010 1:30 pm

super 600 je napisao:Kibelvagena ima podosta u Srbiji, najviše u funkciji kokošarnika i sl. Ima ga i u muzeju. Inače je proizvodnja brzo zaustavljena jer se (osim što je oblikom podsećao na terenca) pokazao potpuno neupotrebljivim). Po Evropi se i kotrljao, ali ga je Romel prokleo u Africi kao najgore ratno vozilo koje je imao u upotrebi. Pregrejavao se, zakopavao u najmanji pesak i sl. Švabe su ga u bežaniji krajem rata rado ostavljali svuda gde su bili, tako ih je i po Srbiji ostalo. Sedamdesetih je VW pokušao da ga reinkarnira sa nekom plastičnom karoserijom, ali ni taj se nije proslavio.

Bez namere da se upuštam u subjektivne diskusije na temu ko šta voli, ovo je moj poslednji komentar na temu "kibelvagen" (pišem srpski da me ceo svet razume). Kao što su Ameri tvrdili da je JEEP dobio II svetski rat, tako je i Romel tvrdio da je rat u Africi izgubio ne zbog taktike, već zbog neprilagođene tehnike, na prvom mestu zbog potpune neupotrebljivosti štabnog vozila "kibelvagen". Na ovu temu postoji čitavo brdo dokumenata, pa nema smisla da ja razvlačim. Da ne ulazim u detalje zašto je to bilo tako, ali svakom ko se imalo razume u tehniku i ratne uslove u Africi biće jasno. Dotično vozilo je samo ličilo oblikom na vojno, nekima je simpatično, stvar ukusa, ali je u osnovi bilo VW buba, kopija, kopije, kopije, kopije...konstrukcije Hansa Ledvinke, što je neku deceniju kasnije dokazano i na sudu. Pošto i sam spadam u "oldtajmere" i pamtim duže od mnogih ovde, znam da sam ih se nagledao po Srbiji i BiH po seoskim dvorištima ohhho- hoo! Nikom nije padalo na pamet da to restaurira i koristi iz raznih razloga, a gde su završavali sam Bog zna.

Slika
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: Kubelwagen

Postod Opelman » Čet Apr 08, 2010 9:00 pm

Ima jedan skroz propao negde u Vojvodini....
Korisnikov avatar
Opelman
 
Postovi: 35
Pridružio se: Pet Jan 01, 2010 4:09 am

Re: Kubelwagen

Postod Oldi » Sub Dec 04, 2010 7:44 pm

Sto se ovih vozila tice, kao uostalom i drugih iz tog perioda, situacija je losa. Poslednji komadi nemackog "oklopa" i ostalih vozila su raskomadani na vojnim vezbama JNA, a koliko znam (nadam se da nisam u pravu) jedino ima Braca u muzeju.
Jedino sto sam uspeo kod nas da nadjem su Wehrmacht kanisteri od po 20l koje imam u visku, tako da ako nekog isti interesuju neka posalje p.m.
Korisnikov avatar
Oldi
 
Postovi: 37
Pridružio se: Čet Nov 25, 2010 6:09 pm
Oldtajmer: Zundapp DBK 250, Zundapp DB 203, BMW 1602

Re: Kubelwagen

Postod Click Here » Pet Jan 14, 2011 11:26 pm

Pokusao sam da ti posaljem poruku u vezi kanistera ali ocito ima tehnickih nedostataka sajta,jer dobijam info da tvoj nalog ne postoji. Pozdrav iz Bg-a.
Bagrem čuva tajnu...
Korisnikov avatar
Click Here
opomenut
 
Postovi: 22
Pridružio se: Pet Jan 14, 2011 8:35 pm
Lokacija: Vozdovac
Oldtajmer: Zastava 750 iz '64.

Re: Kubelwagen

Postod kema » Sub Sep 17, 2011 3:11 pm

Slika
1942
Slika
Korisnikov avatar
kema
 
Postovi: 88
Pridružio se: Ned Sep 11, 2011 8:22 am
Oldtajmer: vw karman cabrio 1954 VW oval 1953 Motocikl Bmw ,MIle1936.Austro motorete 1923

Sledeća

Povratak na Vozila za specijalne namene

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost