Rene Lalique

Rene Lalique

Postod bzuva » Pet Mar 18, 2011 3:32 pm

Rene Lalique-Aftermarket pionir
Slika
U sadašnjoj industriji, saradnje automobilskih proizvođača i modnih kuća su veoma retke, a još ređe su saradnje auto kuća i poznatih umetnika. Naime, samo BMW može da se pohvali svojim art car projektima, ali oni nikada nisu ušli u bilo kakav oblik prodaje i proizvodnje. Međutim, umetnička dela jednog poznatog art deko i art nuvo dizajnera nakita i druge staklarije su krasila mnoge automobile tog doba. Automobilistima to ime neće značiti gotovo ništa, istoričarima umetnosti koji se ne bave četvorotočkašima ovaj čovek će biti upamćen po predivnim staklenim skulpturama, dok će onima koji ove dve strasti objedinjuju ime Rene Lalique buditi asocijacije na staklene čepove maske hladnjaka, ornamente na haubi u raznim oblicima i bojama.
Slika
Slika Slika
Slika
Dvadesetih i tridesetih godina, biti unikatan je značilo imati potpuno izmenjenu karoseriju automobila, dizajniranu od strane mnogih nezavisnih radionica, ali što se pojedinih delova automobila tiče, mogućnosti personalizacije bile su jako male. 1925. na scenu stupa tada već veoma poznati umetnik Lalique sa svojim prvim staklenim ornamentima, jeftinijim od potpuno unikatnog Delahaye kabrioleta, Duesenberg ili Bugatti limuzine ili sportskog kupea, a opet dovoljno skupim da daju notu otmenosti vlasniku četvorotočkaša. Kako je svaka skulptura bila načinjena od stakla, još jedna stvar koja je izdvajala Lalique ornamente je bila osvetljenje-naime, figure su mogle biti osvetljene u najširem spektru boja, što jedan metalni Duh ekstaze nikada nije mogao. Razume se, u bogatoj ponudi oblika, i Duh je nasao svoje mesto.
Slika
Do svoje smrti 1945. godine, Rene Lalique je stvarao mnoge prelepe komade nakita, vazi, ukrasa, a ostao je poznat i po tome što je dizajnirao hol i salu za ručavanje broda SS Normandie, perjanice prekookeanske plovidbe tog doba i jednog od najekskluzivnijih brodova ikada sagrađenih. Porodični posao je kasnije nastavila njegova unuka, koja je umrla 2003. godine, a kompanija i dalje postoji, mada je njen dodir sa automobilskom industrijom odavno prekinut.
SlikaSlika
Slika
Slika SlikaSlika
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Rene Lalique

Postod dmj » Pet Mar 18, 2011 5:26 pm

Sjajno, baš sam si jučer uzeo knjigu o maskotama da napišem neki člančić o Laliqueovim radovima za autoportal.hr... :lol: Sad ću malo pričekati, da ne ispadne da plagiram.
Korisnikov avatar
dmj
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sub Jan 29, 2011 6:42 pm
Oldtajmer: Nekoliko tisuća malih modela

Re: Rene Lalique

Postod bzuva » Sub Mar 19, 2011 12:47 am

Drago mi je da ima ljudi koji se bave i tom stranom industrije. Inace sam veliki fan art deco i nouveau pokreta, tako da sam prosto morao da sprovedem ovu zamisao u delo :D
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Rene Lalique

Postod HEMI 426 » Sub Mar 19, 2011 10:26 am

U tom slucaju, ocekujem od tebe jedan brutalan text o Gabrielu Voisinu i to ne samo o njegovim automobilima, nego i avionima, ostalim pronalascima, zivotu i nadaleko poznatoj svalerskoj karijeri... :D
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Rene Lalique

Postod bzuva » Sub Mar 19, 2011 6:01 pm

Ako bas moram :mrgreen: Salu na stranu, Voisin mi je nepoznanica, ali videcu sta mogu da uradim povodom njega ;) Za sada imam u planu pricice o jos nekim davnim vremenima, predratnim uglavnom, tako da se uklapa sve :D
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602


Povratak na Karoseristi, tuning kuće i specijalizovane radionice

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju