Don Yenko

Don Yenko

Postod luci » Čet Mar 31, 2011 9:49 pm

Don Yenko




Donald Yenko rodjen je 27. Maja 1927. Njegov porodica je 1934 otvorila Chevrolet predstavnistvo, samim tim stvorila se sklonost prema Chevrolet vozilima. 1957 otvorio je radnju koja je prodavala performance delove za Chevrolet automobile, kupci su mogli jednostavno da kupe delove, ili da naruce ugradnju odredjenih delova od strane stalno zaposlenih mehanicara.

Iako je Yenko radio i na Chevellu i na Novi, „siroj“ javnosti je poznat po svom radu na Camaru.. 1967 ubrzo posle pocetka zvanicne prodaje Don pocinje da modifikuje SS verziju Camara. Najociglednija izmena je bio motor, umesto L-78 396 ci. Yenko je ubacivao L-72 427 ci. Da bi auto podneo drasticno povecanje u snazi napravljene su odredjene izmene i na ogibljenju i promenjena je zadnja osovina.. na slican nacin modifikovani su i ostali gore navedeni automobili.

Posle 1970. Americko trziste performance automobila upada u krizu zbog nedostatka nafte povecanja cene osiguranja i sve rigoriznijih emisionih normi. U tom periodu Yenko je tunirao Chevrolet Vegu tako sto je stavljao turbo punjac i dodavao neke kozmeticke detalje. Posto je naisao na probleme sa Epa (eniornmental protection agency) Vega je prodavana bez turba koji je prodavan zasebno.. 1972. Don prestaje da prodaje modifikovane automobile i prelazi na prodaju performance delova putem kataloga koji su sadzali sve od kozmetickih delova do delova motora, a posebno se istice njegova proizvodnja ZL-1 motora koje je proizvodio u Chevrloetov blagoslov.

1981. predtavljen je poslednji model koji je nosio Yenko znacku, u pitnaju je Turbo Z Camaro koji je nastao dodavanjem turba na camarov standardni 350 ci. motor.
Don Yenko je poginuo zajedno sa jos troje ljudi koji su bili sa njim u avionu kojim je pilotirao on licno. Tragicni dogadjaj odigrao se 5. Marta 1987. i tog dana je sveti izguio jednu veliku automobilsku licnost. Bilo bi lepo videti koje modifikacije bi Don izvrsio na 2010 Camaru koji je najslicniji modelu koji je u velikoj meri doprineo ucvrscivanju imena Yenko u Svetskoj automobilskoj istoriji..


Yenko Camaro


Iako je Don kroz svoje zlatne ruke propustio nekoliko Chevrolet modela svakako najpoznatiji je Camaro prve generacije.

Yenko je poceo sa modifikovanjem Chevroletovog konkurenta Fordovom Mustngu odmah nakon zvanicnog predstavljanja dakle 1967. godine.. Camaro je imao jedan veliki problem, naime u vreme predstavljanja je u GM-u na snazi bila zabrana koja je onemogucavala kompanije da stavljaju motore vece od 400ci. u svoje manje modele. Yenko je uspeo da pronadje rupu u propisima.. Don je od fabrike narucivao Camaro SS sa L-78 motorima koji su mu sluzili kao osnova. Na mesto L-78 dolazio je Chevroletov L-72 od 427ci. (7l). Da bi se auto lakse nosio sa dodatnom snagom promenjen je konacni prenos i dodato je heavy-duty vesanje. Takodje je dodata hauba od fiberglasa koja je izradjena po ugledu na haubu sa modela Stinger.

Tacan broj Camara koje je Yenko proizveo 1967 godine nije poznat, mada je najcesce spominjana cifre od oko 50 primeraka.

Yenko je nastavio i 1968 svi automobili su bili opremljeni cetvorobrzinskim manuelnim menjacem, i brojnim kozmetickim detaljima.

1969 je proizvodnja na svom vrhuncu, napravljeno je 201 primerak, a novina je bila da su kupci imali zbor menjaca, mogli su da izaberu M-21 manuelni cetvorobrzinac i Turbo Hydramatic 400 automatik. 171 automobil je imao manuelni menjac dok je 30 napravljeno sa automatikom. Novina je takodje bila i to da su automobili iz fabrike stizali sa L-72 motorom, koji je ugradjen od strane COPO odeljenja. Takodje su ugradjivane servo pojacane disk kocnice Positraction diferencijal.

Modeli iz 1969 su najcenjeniji medju kolekcionarima i na aukcijama dostizu milionske cifre.. Nakon te godine nastupa visegodisnja pauza u radu, za vreme koje se Don bavio nekim drugim stvarima.

Povratak starom znalcu Camaru nastupa 1981 godine, sa modelom Yenko Turbo Z...

Nedavno je jedna firma uspela da pribavi sve dozvole i pocela da pravi 1969 Camaro Yenko kojima brojevi sasije pocinju od 202, posto je yenko originalano napravio 201 primerak..
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Don Yenko

Postod bzuva » Čet Mar 31, 2011 10:46 pm

Odlican clanak!
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Don Yenko

Postod luci » Čet Mar 31, 2011 11:14 pm

uradio sam copy/paste sa detrit srbija, kontam bice neko zanimljivo a nisu sve tamo...

i hvala...
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Don Yenko

Postod stalker92 » Pet Apr 01, 2011 12:07 am

Malo slicica da tema ne bude prazna... :)

'68 Chevrolet Camaro Yenko SS 427 Convertible:
Slika

'69 Chevrolet Chevelle Yenko SC 427:
Slika Slika Slika Slika Slika

'69 Chevrolet Camaro Yenko SC 427:
Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1478
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Don Yenko

Postod luci » Pet Apr 01, 2011 12:37 am

super, hvala...
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Don Yenko

Postod HEMI 426 » Ned Apr 17, 2011 6:08 pm

Yenko je poceo sa Yenko Stingerima, modifikovanim Chevroletom Corvair sa kojim je imao dosta uspeha na stazi. Inace, sam Don Yenko se tokom 50tih trkao sa Vettama. Dosta Stingera su bili drumski modeli u samo jednoj kombinaciji boja i sa malo pojacanim turbo boxerom.

Slika

ovo je logo:

Slika

a ovde ima brdo informacija:

http://www.yenkostinger.com/


Najbrutalniji Yenko je bila Yenko Nova sa 427 motorom. Najjaci motor a najlaksa pixla. Pravila se samo tokom 1969 godine i napravljeno ih je oko 30 komada, a procenjuje se da je prezivelo samo 8-9 primeraka. Sledece godine, prateci pocetak kraja muscle cars, Yenko je napravio Yenko Nova Deuce, odnosno Novu ali sa humanijim 350 LT1 motorom i vise opcija. Napravljeno ih je 175 komada...


Slika

Malo je poznato da je Yenko radio i Vege i to sa aftermarket turbom na 2.3 motor ( 155ks ). Negde pise i da je sklapao V8 Vege ali nemam informacije u vezi toga...


Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Don Yenko

Postod Talladega_500 » Ned Maj 15, 2011 6:07 pm

'69 Chevelle Yenko, po meni ultimate muscle car.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija


Povratak na Karoseristi, tuning kuće i specijalizovane radionice

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost