Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Procitati pre postovanja na Forumu!

Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod HEMI 426 » Sre Sep 09, 2009 2:21 pm

Procena stanja automobila, njegove vrednosti i mogucnosti za restauraciju je cesto proizvoljna stvar koja zavisi od osobe koja procenjuje, znanja i iskustva. To ne bi smelo da bude tako a ovde je svetski priznata skala procene stanja automobila. Ova skala sadrzi 6 kategorija i unapredjena je verzija predhodne klasifikacije koja je imala 5 klasa a sve to potice od prvobitne skale koja je imala 3 kategorije i davno je napustena. Klasifikaciju stanja od 1-6 ( gde je stanje 1 najbolje a stanje 6 najgore ) koristi prakticno ceo svet. Za sad, samo se poznavaoci iz Velike Britanije drze oznacavanja gde je stanje 6 najbolje a stanje 1 najgore. Nadam se da ce mo i mi poceti da se pridrzavamo ove skale, sto ce u mnogome smanjiti zabunu oko toga kakvo je realno stanje automobila...



1. EXCELLENT
Automobil restauriran prema najvisim mogucim tehnickim standardima, bez obzira na cenu. Po svakom aspektu originalan i funkcionalan kao nov ili bolje nego nov. Auto ovog stanja moze biti i perfektno ocuvan i sacuvan original koji nije koriscen. Vozila ovog stepena dobijaju 95-100 poena ( od mogucih 100 ) i nikada se ne voze. Automobila ovog stanja, nazalost, nema u Srbiji.


2. FINE
Odlicno restaurirani automobili ili kombinacija kvalitetne restauracije i odlicno ocuvanog originala. Auto ovog stanja moze biti i perfektno ocuvan original koji pokazuje minimalne znake upotrebe. Vozila 2. stanja se mogu voziti. Automobili ovog stanja su ekstremno retki kod nas.


3. VERY GOOD
Potpuno upotrebljiv automobil ili odlicna restauracija koja pocinje da pokazuje manje znake starenja. Isto tako, dobar original koji jos nije zreo za restauraciju sa svim originalnim i funkcionalnim delovima. Ova kategorija se jos zove i "driver" jer je to stanje vozila gde je automobil u odlicnom stanju za upotrebu ( funkcionalan i estetski pristojan ). Automobili ovog stanja kod nas su vecina vozila koja su skoro uvezena iz inostranstva. Dakle, dobro stanje, potpuna mehanicka ispravnost.


4. GOOD
Automobil u voznom stanju kome nije potrebno nista da bi bio funkcionalan ili mu je potreban minoran rad. Amaterska restauracija ili dosta naceta kvalitetna restauracija. Vozilo je upotrebljivo. Vecina oldtimera kod nas je ovakva


5. RESTORABLE
Automobil kome je potrebna kompletna restauracija ( karoserija, enterijer, mehanika ). Moze i ne mora biti u voznom stanju ali nije slupan, vandalizovan ili rasturen u delove. Dakle, kompletan automobil koji zahteva ozbiljan rad. Ovakvih vozila imamo dosta kod nas.


6. PARTS VEHICLE
Automobil u izuzetno losem stanju, moze i ne mora biti sposoban za voznju ali je zapusten, vandalizovan, rasturen i osposobljen za upotrebu sa neoriginalnim delovima, pa je jedina njegova namena donator delova i komponenti. Restauracija je moguca ali neisplativa i komplikovana. Nazalost, i ovakvih vozila imamo kod nas dosta.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod mrvica » Sre Sep 30, 2009 10:00 am

sto se tice excellent vozila ima itekako kod nas samo sto se ne vidjaju ne voze se stoje u garazama a vrede hmmmmm da se svi skupumo sa nasima ne bi skupili za jedan iz tog voznog parka tako da ste pogresili kad ste rekli da nema kod nas :D :D :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Korisnikov avatar
mrvica
 
Postovi: 18
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 10:13 pm

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod HEMI 426 » Sre Sep 30, 2009 12:32 pm

razocaracu te, nema...
kod nas niko nije izveo takvu restauraciju a fantasticno sacuvanih orginala ( par km predjenih ) ni njih nema.
stvar je u tome sto EXCELLENT podrazumeva da je auto apsolutno ne koriscen, ako je original onda je direktno sa proizvodne trake otisao u muzej a ako je restauracija onda bukvalno stoji u vitrini i uradjen je na nacin na koji se ovde ne restaurira
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod mrvica » Sre Sep 30, 2009 1:09 pm

nisam razocaram vec sam srecan sto sam imao priliku da ih vidim recimo jedan mercedes iz tog voznog parka za svojih 40 godina presao samo 5000 km i placen je preko 70000evra nije restauriran vec je bio konzerviran i cuvan a takav je i danas
Korisnikov avatar
mrvica
 
Postovi: 18
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 10:13 pm

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod mrvica » Sre Sep 30, 2009 1:13 pm

posto znam da je taj cekao tog mercedasa veoma dugo i ne kupuje nista sto je restaurirano vec samo original ali neka ajd da ga stavimo u klasu fine mozda sam pogresio....... :thumbdown: :oops:
Korisnikov avatar
mrvica
 
Postovi: 18
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 10:13 pm

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod HEMI 426 » Sre Sep 30, 2009 1:19 pm

posto ne znam o kom autu pricas ( a tih 5000 deluje super ) moze biti 2 ili 3 stanje. u svakom slucaju, to je odlican skor jer vecina kola kod nas je izmedju 5 i 6 ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod mrvica » Sre Sep 30, 2009 2:11 pm

nemojte me krivo razumeti ja ne pokusavam da omalovazavam bilo koga vec samo kazem da i mi konje za trku imamo :thumbup: :thumbup: a bice ih sve vise jer ce doci i ovde bolja vremena za nas oltajmeriste evo i ovaj sajt je dokaz toga e sad ima jedan veliki problem kod nas a to je ljubomora jer npr ako mi imamo dva ista auta odmah smo rivali umesto da pomognemo jedni drugima da ti auti sto bolje izgledaju pod tim mislim knjige delovi i sl stvari koje nekad zadaju mnogo glavobolje.mislim da trebamo u tom pogledu pomagati ali svaki auto pokazuje koliko je vlasnik truda i ljubavi ulozio u radu na njemu i to trebba da bude ta finesa koja ce odluciti koji auto je bolji od koga mada svi mi puno ulazemo rada i vremena i treba ceniti svaciji trud :P :P :thumbup:
Korisnikov avatar
mrvica
 
Postovi: 18
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 10:13 pm

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod 911s [SK] » Sre Sep 30, 2009 3:03 pm

Ima kod nas i 3 i 4, pa čak i 2.
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod HEMI 426 » Sre Sep 30, 2009 6:22 pm

mrvica je napisao:nemojte me krivo razumeti ja ne pokusavam da omalovazavam bilo koga vec samo kazem da i mi konje za trku imamo :thumbup: :thumbup: a bice ih sve vise jer ce doci i ovde bolja vremena za nas oltajmeriste evo i ovaj sajt je dokaz toga e sad ima jedan veliki problem kod nas a to je ljubomora jer npr ako mi imamo dva ista auta odmah smo rivali umesto da pomognemo jedni drugima da ti auti sto bolje izgledaju pod tim mislim knjige delovi i sl stvari koje nekad zadaju mnogo glavobolje.mislim da trebamo u tom pogledu pomagati ali svaki auto pokazuje koliko je vlasnik truda i ljubavi ulozio u radu na njemu i to trebba da bude ta finesa koja ce odluciti koji auto je bolji od koga mada svi mi puno ulazemo rada i vremena i treba ceniti svaciji trud :P :P :thumbup:




Sve sto si rekao je tacno. Ljubomora i zajedljivost je velih srpski problem, ne samo u oldtimerima nego i drugim stvarima. Medjtim, osim toga mi imamo jos jedan veliki problem a to je objektivnost, odnosno, veliki nedostatak iste. Prosecan vlasnik restauriranog automobila u Srbiji ce uvek za svoj primerak reci da je perfektan i vrhunski, jer u njega ulozio ogroman trud i novac a potpuno ce zaboraviti cinjenicu da je,recimo, ofarban u neku boju koja nije originalna, da su mu felne suvise moderne i da je upasovao farove od Yuga jer nije mogao ili hteo da plati original. I gotovo. Taj auto je vrhunski, on se polomio da ga uradi i niko mu nece objasniti da to nije tako a pogotovo ne neka klasifikacija koju je neko postavio na internetu jer sta oni znaju koliko je on noci proveo smirglajuci auto u garazi.... :lol:
Svaki Cadillac je Titov a svaki Mercedes je Jovankin ili Titov... i slicne stvari... ;)

Dosta ljudi me je prozivalo vezano za ovu skalu, nisu se slagali sa podelom ili su hteli da mi pokazu kako nisam u pravu i da u Srbiji postoje EXCELLENT vozila. Svima sam dodatno objasnjavao sta to znaci i neki shvate i zahvale se a neki se nikad vise ne jave. Mislim, nisam ja ovo smislio i stavio kao obavezno merilo stanja automobila. Ja sam samo preveo sa engleskogi posavio na ovaj forum, koji je jedini oldtajmer forum na srpskom jeziku cisto da bi se videli kakvi su osnovni zapadni standardi i gde smo mi u odnosu na njih.

Kad uhvatim malo vremena, skeniracu nekoliko stranica iz jednog casopisa, gde se detaljno opisuje jedna EXCELLENT restauracija i extremi do kojih je covek isao prilikom toga.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod mrvica » Čet Okt 01, 2009 4:53 pm

:lol: :lol: jeste sve titovi auti xaxaaxax ma nije to najgore sta se meni desilo smejao sam se tome mesec dana posle u nekom selu kod pozarevca stajali neki mercedesi 280 s limuzine (mislim da su oni bili ako gresim nije ni vazno jel je prica najstrasnija )i pitam ja ciji su kazu oni sad ce da ga zovu kad stize seljak u opancima i poce pricu tralalalala i pitam ja dobro prijatelju koliko trazis a stanje je bilo katastrofa kaze bato za tebe 1000 evrici (tako je bas rekao) ja kazem pa prijatelju zasta a on ce meni miko pa ja cu gi prodam nasim gastarbajterima oni kupe malko srede pa se slikaju sa njima pa onda nose preko da pokazu gazdi da i oni imaju auto kao i on ja nisam mogao verovati na sta je nas narod spreman i koju pricu smislja misle ako je staro da vredi milione ali takve stvarno nema svrhe ubedjivati i na kraju saznam da su prodati u smederevo kao staro gvozdje na kilo e to je najcrnje.e sad sto se tice tekstova koje ste rekli objaviti to bi bilo jako lepo da mi mladji saznamo ponesto vise o tome od onoga ko zna mislim da ovaj sajt treba da se bavi edukacijom i pomoci svima onima koji vole automobile i koji rade oko njih eto ja cu prvi reci hvala sto zelite da objavite :clap:
Korisnikov avatar
mrvica
 
Postovi: 18
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 10:13 pm

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod sasha0033 » Čet Jan 14, 2010 10:58 am

prvi put sam ovde pa necu previse da pametujem...ali zelim nesto da kazem o klasifikacijama, standardima i ostalom...naravno moje misljenje...automobil, bar meni, uopste nema svrhu ako se ne vozi...ja svoje automobile biram prema tome da li su mi estetski dopadljivi, jer neke dizajne iz proslosti smatram daleko superiornijim u odnosu na vecinu modernih...i vozim ih...e sad..posto u njima vozim i svoje dete uopste ne smatram da je neki problem sto cu ako mogu da umesto dobosa ugradim diskove i sto cu ako idem u grcku da daleko brze, bolje i komfornije stignem i vratim se ako u grbonji imam moderan dizel od 2 l a ne onaj iz 58'me ili u 108-ici 280 sa 50.000km iz 126-ice umesto originalnog koji cak i kad je nov bio nije bio tako dobar i kad smo vec kod toga recimo abartov motor u 850 spajder jer mi originalnih 52 konja uopste nisu dovoljna...narocito mi ne smeta da ugradim klimu, ako je nije fabricki bilo...meni svrha ocuvanja starih automobila i jeste u njihovoj voznji, a ne u proceni koliko bih mogao za njih da dobijem a narocito me savrseno ne zanima koliko stvarno vrede i u kom su stanju -klasifikovano po bilo kojoj klasifikaciji-osim moje, a koja glasi: jeste mogu sa njim na letovanje i lepo mi je u njemu i mogu da cucim sat vremena na gazeli u guzvi na 40 stepeni, a nece da prokuva i ne gubi pri tome na vrednosti 100 evra na minut u tom cekanju... ili... ne moze sve to i daj da vidim sta cu da mu uradim da to moze, pa makar stavljao nov ili modifikovani hladnjak ili moderan automatski menjac-eto...po meni zaljubljenost u bilo sta se ne meri ni vremenom, ni trudom, ni standardom bilo cega vec jednostavno kolicinom zadovoljstva koji ti predmet zaljubljenosti daje zauzvrat...i pri tome to zadovoljstvo ne bi trebalo da bude ni sujeta sto vidi ovo moje je bolje od njegovog, ni stanje svesti u kome jbt moj auto vredi 80.000 a njegov 5.000, znaci imam 160 puta vece pravo na misljenje sta i kako treba, a sta i kako ne treba nego on....eto...ipak sam se raspisao a obecao sam da necu :-)
Korisnikov avatar
sasha0033
 
Postovi: 2
Pridružio se: Čet Jan 14, 2010 10:21 am

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod Sasha » Čet Jan 14, 2010 2:20 pm

Slažem se sa tobom, slično i ja razmišljam. Ipak to su samo naša, lična, mišljenja. Ova tema govori o standardima, koji su prihvaćeni u celom svetu i jednostavno moraju da postoje i da se prihvate. ;)
Imaš temu "restomod" gde pričamo o modifikovanim oldtimerima.
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod sasha0033 » Čet Jan 14, 2010 2:42 pm

a ma opusteno naravno da iznosim svoje misljenje...jedino se ne slazem da to bas MORA da se postuje...mora samo neko kome nesto zavisi od volje ili pogleda vecine ili , jos cesce, dovoljno mocne ili glasne manjine
...inace MORAM da postujem samo standard za tehnicki pregled da bih mogao da ga registrujem i vozim sve ostalo jok :-)
Korisnikov avatar
sasha0033
 
Postovi: 2
Pridružio se: Čet Jan 14, 2010 10:21 am

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod Sasha » Čet Jan 14, 2010 2:50 pm

Nisi me razumeo, mora ako hoćeš da učestvuješ na iole ozbilnijim izložbama/ historic rally takmičenjima i sličnim manifestacijama. Mora u državama gde je regulisan status oldtimera vezano za registraciju na historic tablice ;)
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod Trailblazer » Čet Jan 14, 2010 6:04 pm

Evo, novčanik mi zahvaljuje što sam fan "restomod"-ova... (:
Die Deutschmaschine lebt.
Korisnikov avatar
Trailblazer
 
Postovi: 355
Pridružio se: Pet Maj 15, 2009 4:53 pm

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod Spider » Pet Jan 22, 2010 7:53 pm

@sasha 0033
I ja sam prvi put na forumu, pa ni ja ne bih da pametujem, ali neke su stvari jasne, samo je pitanje s koje pozicije i iz kojih se razloga gleda ovako i onako na standardizaciju. Ja takodje imam dosta staro vozilo(Spider iz 1970) i vozim ga, ne toliko često jer klima diktira koliko godišnje mogu da ga koristim. A diktira i glupi nesavršeni (i stari i novi) zakon gde moram da ga registrujem cele godine i to za žešće pare zbog kubikaže. Potpuno treba prihvatiti svetsku skalu a sasvim je drugo pitanje da li onda vozimo oldtimera, classic ili samo stari auto koji smo prilagodili modernijim i zahtevnijim uslovima. Jer ako smo u auto stavili neadekvatne delove i narušili original, što je suština čuvanja tehničke baštine, onda-nema ljutiš, nego nemaš ni oldtimer ni classic. Imaš vremešni auto koji zahvaljujući tebi još vozi, i ništa više. S takvim vozilom ako ideš na skupove ili, ako ti novčanik dozvoljava, na relije veterana ne možeš uvek naći podkategoriju ili kako neko napisa "restomod". Naravno to ne umanjuje uživanje vlasnika u svojoj kreaciji koje je potpuno legitimno a i realno.
Korisnikov avatar
Spider
 
Postovi: 1
Pridružio se: Pon Jan 18, 2010 3:32 pm

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod HEMI 426 » Pet Jan 22, 2010 8:34 pm

Tu skalu koju sam postavio, nisam ja smislio nego sam samo prepisao svetske standarde. U nasem interesu ( kao zemlja, kao sredina, grupacija ljubitelja oldtimera... ) da je prihvatimo u potpunosti. Ako vec stariji ljubitelji i vlasnici kola, ne zele da je prihvate, neka, bitno je da mladja populacija i buduci oldtajmerasi shvate ovu skalu kao jedinu merodavnu. Ovaj forum, pored mesta gde se skupljaju istomisljenici ima i obrazovni karakter pa u skladu sa tim, treba da promovise ovaj nacin rangiranja vozila.

Slazem se sa Spiderom, treba biti realan a to koje je klase auto, ne umanjuje uzivanje u voznji ali samo moze da umanji vlasnikov ego. Ipak je nedopustivo da neciji ego diktira egzaktne podele i rangiranja...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod Trailblazer » Pet Jan 22, 2010 9:02 pm

Naravno.

Samo ne razumem vlasnike kojima to pravi problem s egom...
Zna se - tabela je izuzetno jasna, koliko para toliko muzike, ili u drugoj varijanti koliko želje...
Skoro UVEK se može dovesti u stanje "B", koji god auto bio u pitanju, ili bar "C+", samo stvar je koliko ti to želiš, tj. koliko se, uslovno rečeno, razumeš u to auto, koliko znaš o njima, koliko želiš da ga dovedeš u koje stanje.

Recimo, meni je W123 san. Klasik jeste, i "Švaba" sad drži paprenu cenu (za auto od 2.6M primeraka) za njega, ali da će uskoro (ikad) imati status kao W111 - upitno je.
Ali ja ga želim, i nadam se da ću uskoro "srediti" jedan po "svojim" standardima (stvar skoro nevidljivih detalja, ali nije više original, nemam pravo na žalbu). To bi po ovoj klasifikaciji, bez obzira što bi bio bukvalno nov, ako ne i "bolji nego nov" (pod navodnicima jer su ipak MB inžinjeri znali malo bolje od nas) bilo neko "C" stanje, (3) i ne vidim šta je tu problem, meni će biti "A+", jer ga sebi i radim, zar ne? Ali to ne menja činjenicu da je "C" stanje. Šta je problem?

No, zamo svi kakva je tipična balkanska priča što se oldtimera tiče, pa da je ne ponavljam...
Die Deutschmaschine lebt.
Korisnikov avatar
Trailblazer
 
Postovi: 355
Pridružio se: Pet Maj 15, 2009 4:53 pm

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod 911s [SK] » Sub Jan 23, 2010 11:14 am

Trailblazer je napisao:Evo, novčanik mi zahvaljuje što sam fan "restomod"-ova... (:

Pa kad se pogleda realno kako se restomodovi rade preko kvalitetno - nisu ni oni nimalo jeftini, a često prevazilaze i cene restauracija.
Naravno, jedno je zapad, a drugo Srbija, ovde je restomod 200D sa plastičnim crnim retrovizorom sa Bubnja. :lol:
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod avke » Uto Dec 28, 2010 11:41 am

sta je ustvari "restomod"???
Korisnikov avatar
avke
 
Postovi: 4
Pridružio se: Uto Dec 28, 2010 11:27 am

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod djape1977 » Čet Dec 30, 2010 12:29 am

restauracija i modifikacija.
recimo ta granada sa tvog avatara kojoj je sredjena limarija i enterijer a ubacen 2,9efi iz skorpia '99. i stavljene vece i sire gume i felne
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod !WK3 » Čet Nov 24, 2011 9:33 pm

Potpuno se slažem sa tim da je svakome njegov auto najbolji, ali kad bi to bilo i zvanično merilo, nastao bi žestok haos pa je zato i napravljena internacionalna skala. Po mojoj ličnoj, što objektivnijoj proceni je moj auto, naprimer, 3ka-4ka, a sa sređivanjem par sitnica, sigurna 3ka, ali opet je to lična procena. Kako god okreneš, uvek se treba potruditi da se auto dovede u što bolje stanje (bezbednost, performanse, udobnost, pouzdanost i izdržljivost) ali ipak je tadašnje dizajnerstvo i inženjerstvo bilo potpuno drugačije i sad ga više nema, stoga treba ga što bolje i u što više primeraka sačuvati. Takođe mislim da treba svi da se ispomažemo, da iskusni oltajmeristi daju savete nama mladima i neiskusnima...
'77 Chrysler Sunbeam 1300DL "Baki"
'74 Chrysler Sunbeam 1300Super "Zlatko"
Korisnikov avatar
!WK3
 
Postovi: 71
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 8:46 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: '77 Chrysler Sunbeam 1300DL "Baki"
'74 Chrysler Sunbeam 1300Super "Zlatko"

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod Alexa » Sre Jun 13, 2012 11:39 am

A koje godiste automobil treba da bude da bi bio priznat kao oldtimer :? ?
Korisnikov avatar
Alexa
 
Postovi: 39
Pridružio se: Čet Jan 26, 2012 12:15 am
Oldtajmer: Vaz 2106

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod djape1977 » Sre Jun 13, 2012 5:26 pm

u srbiji je savrseno svejedno, nije reseno zakonom.
u vecini zemalja na svetu je 30 godina
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Klasifikacija stanja oldtimera - svetski standard

Postod Zoza » Čet Jun 14, 2012 8:00 pm

U Srbiji jeste rešeno zakonom, naime, starovremenskim vozilima se smatraju ona čija je serijska proizvodnja počela do 31.12.1970. godine.
Nemoj silom, uzmi veći čekić!
Korisnikov avatar
Zoza
 
Postovi: 351
Pridružio se: Pon Sep 27, 2010 7:17 pm
Lokacija: Beograd

Sledeća

Povratak na Uvod i Pravilnik

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju