Kada sam već pomenuo krov Fiata 124 Sport Spider, iskoristiću priliku da napišem koju reč o načinu korišćenja istog. Konstruktivno rešenje obarajućeg krova kod ovog Fiata je slično kao kod većine kabrioleta iz tog vremena. Platneni krov je zategnut na metalnoj sklapajućoj potkonstruciji.


U vreme dok se auto proizvodio, bilo je moguće poručiti originalni hard top, koji je potpisao Pininfarina. Taj hard top je išao serijski na Abarth Stradale verziju 124-ke, i po meni to je vizuelno najlogičniji čvrsti krov koji je moguće nabaviti za ovo vozilo. Inače cena ovog krova se kreće od 300-500e, pa na više, u zavisnosti od stanja.




Samo obaranje krova kod Spidera, je u veoma jednostavno. Na gornjoj prečki šoferšajbne, kod suncobrana, postoje dva mesta predviđena za fiksiranje krovne konstrukcije. Potrebno je povući obe kvake (A) na dole, i na taj način se oslobodi krovna konstrukcija.

Posle toga se krov pridigne i jednostavno pusti da padne u prostor predviđen za njega, iza zadnjeg sedišta. Pri tom treba proveriti da nije zadnje staklo uklješteno između metalne konstrukcije.

Odatle, se krovna konstrukcija samo fiksira, kako ne bi proizvodila nepotrebne zvukove u vožnji, i maskira se pokrivačem o kome sam pisao u prethodnom postu. Na bočnoj platici, u prostoru zadnjeg sedišta, se nalazi gumeni osigurač, kojim se pihvati ručka za fiksiranje krova i poveže sa tim plastičnim bokom. Iz ličnog iskustva mislim da je ovaj deo veoma važan. Moj auto to nije imao, i u vožnji je krov drndao i proizvodio zvuke koji su dodatno odavali utisak raspadanja auta.

Trebalo bi da je to deo koji se u Ladama i Fićama koristio kao osigurač za rezervni točak. Ako sam u pravu, i ako neko ima pristojan poput ovog na fotografiji, molim vas da mi javite.



Prekrivač se montira tako što se za hromiranu kopču (E), koja se nalazi na karoseriji (između zadnje haube i zadnjeg sedišta), zataknu alke (D), koje se nalaze pričvršćene za prekrivač.

Potom se kopče (G) prikače na za njih predviđena mesta na metalnoj konstrukciji krova (H); kukicama (I) se prekrivač fiksira za otvore na zadnjem sedištu (L), a dodatno se fiksira drikerima (M) na za to predviđenim mestima.



I može da se vozi!


Inače među ljubiteljima Fiata 124 Sport Spider i Alfe Spider Duetto vlada večita diskusija o tome koji model ima lepši krov.

To se čak pominje i u ovom tekstu :
viewtopic.php?f=34&t=4475 Ja ne bih da sudim o tome, kažu da su ukusi različiti.
