
Da su svi njegovi automobili sacuvani na jednom mestu, procenjuje se da bi to bila medju 3 najznacajnije kolekcije tog tipa u svetu, uz Sultana od Bruneja i Saha Rezu Pahlavija...ali na zaslost, kolekcija ( kao i sama Yugoslavija ) je uspesno rasparcana...
Problem sa provaljivanjem Titovih automobila je to sto su kola za njega kupovale 4 instance. Skupstina ( ciji je bio predsednik ), Vojska ( ciji je bio marsal ), Protokol i Milicija ( ali samo za pratnju ).
Oficijelno, prvi ukus US automobila Tito je mogao da ima sa Packardom iz 1937 koji je bio poklon od Staljina, iformacije se malo lome, neki kazu da je bio ZIS ( identicna kopija Packarda ) a neki da je bio pravi Packard... U svakom slucaju, i da je bio kopija, bio je kopija americkog automobila. Ovo na slici je ZIS

Vec pocetkom 50tih pocinje ozbiljnija nabavka automobila za sve sluzbe ( Oldsmobil, Ford i Chevrolet su bile najpopularnije marke ) a Tito dobija 2 '53 Eldorado Cadillaca i jedan Fleetwood ( u kom se malo vozio )



beli je u sloveniji u muzeju a ovaj u hr
Dok nije dobio ovog 1960 Series 75 convertible by Ghia ( koji je neznam kako i ne znam kad zavrsio u inostranstvu )....

Titov 1960 convertible sedan on Series 75 chassis, by Ghia . Zavrsio u Holandiji ...
Slike sa eBay-a 2006 :

Muzej Automobila Beograd :


Iz Srbije stigao u Zagreb - slika od ~ pre god. dana : ali mislim da je to auto SIVa a ne licno Titov



Tito se najcesce vozio u Rolls u a deo pratnje su cinila i dve Imperial Crown produzene limuzine iz 1956 sa vojnim tablicama ( u jednom od skorijih brojeva Sat revije se vidi slika )

sta je sa tim kolima bilo, niko nema pojma
Osim toga, Tito je imao 57 Eldorado, koji je u Muzeju Automobila u Bg i 61 Eldorado koji je u jednoj privatnoj kolekciju ali su oba ostala u zemlji.
Tokom 50tih, kao nezaobilazan deo pratnje se vozilo jos nekoliko Cadillaca kao i flota od 8 - 10 crnih Chevrolet Bel Aira 1957 za potrebe paradiranja generala.
Cadillac Series 75 koji se nalazi u Vojvodini iz 1955 moguce da je deo Titove pratnje ali je istorija meni nepoznata
polovinom 60tih stizu Mercedesi 600 Pullmani i Tito ce najveci deo vreman provoditi u njima. Pogresno se misli da je on bio ljubitelj Mercedesa, bio je daleko veci fan Cadillaca ali je odluka da se vozi u Mercedesu bila malo i politicka... Ipak, amerikanci stizu. 1965 godine dobija na poklon od Zagrebackog Velesajma Lincoln Continental Convertible

Poklanjanje kola Titu je bio cest i lep nacih slihtanja mnogih velikih firmi, republika, organizacija, pojedinaca i ostalog. Jedini problem je u tome sto se samo za taj Lincoln i jos par nevaznih automobila zna gde su zavrsili... Ja se jako dobro secam slike Tita za volanom Lincolna iz 50tih kao i Tita za volanom ( nisam siguran ali ) Imperiala Cabrio iz 65-66 ali se ta kola nigde i nikad ne spominju... Ipak, Tito se u Lincolnu nije vozio a koriscen je samo jednom i to 1969 kad je dosla engelska kraljica Elizabeta u posetu...
Plavi Cadillac 1976 koji stoji u pozadini je auto iz verovatno poslednje velike nabavke americkih vozila za potrebe svih drzavnih sluzbi koja je bila polovinom 70tih i Tito se u njemu vozio samo jednom. Test i prica o tim kolima objavljena je u jednom broju slovenackog auto magazina iz 1990 godine pa sam skenirao text for your viewing pleasure...

http://i42.tinypic.com/2md3rd2.jpg
Tu su jos i cuveni Phantom V za koji se pogresno misli da je poklon Kraljice, nije, posteno je placen :


a neposredno pred smrt, Dzej Bi se vozio i u ovome:

evo link za slovenacki muzej:
http://d111.fnm.uni-mb.si/tms/index.php ... Itemid=141